نوشته شده توسط : مارال

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری:

دهه فجر انقلاب اسلامی فرصتی مناسب برای افزایش بصیرت مردم است

ساری - نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه بهشهر گفت : دهه فجر انقلاب اسلامی فرصتی مناسب برای افزایش بصیرت مردم و وحدت هر چه بیشتر مردم و مسوولان است .

 
 

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام ˈسیدصابر جباری ˈ روز جمعه در جمع مدیران ادارات و دستگاه های دولتی بهشهر گفت : در 34 سال گذشته راه عزتی را که امام راحل نشان داده بود ملت با صلابت و پر افتخار ادامه داده و با انسجام همه توطئه های استکبار را خنثی کردند .

وی بیان داشت : ملت ایران روز به روز به برکت خون شهیدان با بصیرت و بیدارتر گشته اند و شهدا الگویی برای همه آزادیخواهان و مستضعفان و مسلمانان با بصیرت و آگاه است.

امام جمعه بهشهر افزود : دهه فجر بزرگترین تحول تاریخ اسلام است که ملت ایران در سایه وحدت، همدلی، خودباوری و خدامحوری توانست رژیم شاهنشاهی را نابود و ظلم ستیزی را به بشریت بیاموزند

حجت الاسلام جباری ادامه داد : استقرار حاکمیت دینی در ایران اسلامی تاکنون منشا تحولات عظیمی بوده و هم اکنون تفکر حاکم بر این انقلاب به دیگر نقاط جهان صادر می شود.

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت : در دهه فجر باید رخدادهای عظیم این انقلاب، آرمان های امام راحل و نیز منویات مقام معظم رهبری برای مردم به ویژه نسل جوان به خوبی تبیین شود.

ˈ احمدعلی مقیمی اظهار داشت : رمز پیروزی انقلاب اسلامی هدایت های امام راحل به عنوان ولی فقیه بود و امروز نیز همه باید سرباز ولایت باشیم تا از دستاوردهای انقلاب پاسداری کنیم.

وی گفت : ملت ایران در امتحان ها گوناگون از جمله تحریم، جنگ تحمیلی سربلند بیرون آمده اند و در فشار اقتصادی و نیز با ایستادگی و درایت مسوولان دسیسه دشمنان را خنثی خواهند کرد.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس افزود : انقلاب اسلامی دارای دست آوردهای بزرگ علمی ،افتصادی ،اجتماعی وفرهنگی است و در این برهه نیز مدیران باید تلاش کنند با حل مشکلات اقتصادی و مهار گرانی بار این مشکلات را بردوش مردم کمتر کنند.ک/3

 



:: موضوعات مرتبط: داخلی , ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

پیشنهاد جدید 1+5 برای مذاکرات

سرویس دیپلماتیک اتحادیه اروپا که از طرف گروه 1+5 مسوولیت برقراری ارتباط با ایران را درباره پرونده هسته‌یی کشورمان برعهده دارد روز چهارشنبه به تهران پیشنهاد داده است که دور جدید مذاکرات در ماه فوریه برگزار شود.

به گزارش پایگاه خبری صراط ؛ مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ریانووستی گفت: ما تاریخ جدیدی در ماه فوریه پیشنهاد کردیم و اکنون منتظر پاسخ ایران هستیم.

 

قبلا قرار بود این ملاقات در اواخر ماه ژانویه در استانبول برگزار شود اما به علت اختلاف بر سر کشور و شهری که قرار است میزبان گفت‌وگوها باشد، این مذاکرات به تعویق افتاد.

 

آخرین دور مذاکرات که سومین دور در سال 2012 بود روزهای هجدهم و نوزدهم ژوئن گذشته در مسکو برگزار شد.

 

پیش از آن نیز به ترتیب در روزهای چهاردهم آوریل و بیست و سوم و بیست و چهارم مه، استانبول و بغداد میزبان مذاکرات بودند.



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , داخلی , ,
:: برچسب‌ها: اخبار روز , جدیدترین خبرها"احمدی نژاد"آمریکا ,
:: بازدید از این مطلب : 413
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال
کاربران اینترنت می‌توانند برای دریافت خدمات قانونی vpn در روزهای آینده ثبت‌نام کنند.
مرکز ملی فضای مجازی در روزهای آینده با معرفی یک پرتال عمومی ثبت‌نام متقاضیان دریافت vpn قانونی را آغاز می کند.
 
در این ثبت نام اشخاص حقوقی مشخصات سازمان، دستگاه یا شرکت خود و IP را که از آن استفاده می کنند و اشخاص حقیقی مشخصات و IP خود را درج خواهند کرد. مدتی طول خواهد کشید تا این اسناد بررسی شود و به تدریج خدمات قانونی vpn داخل کشور ارائه خواهد شد.
 

 

 

 


:: موضوعات مرتبط: داخلی , اقتصادی , ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

تصميم يارانه‌ای برای شب عيد

همزمان با اظهارات سخنگوي دولت مبني‌بر اينكه «با توافقات صورت گرفته بین دولت و مجلس، تا پیش از عید کمک مناسبی به مردم خواهد شد»، چند تن از نمايندگان با اشاره به جزئياتي از اين كمك، رقم آن را اعداد متفاوتی بين ۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان اعلام كرده‌اند
به گزارش افکارنیوز به نقل از دنياي اقتصاد،  با اينکه غلامحسین الهام ذکر جزئیات این «کمک» را به نهایی شدن تصمیمات در هفته آینده موکول کرده و در میان سخنان نمايندگان درخصوص اينكه كمك‌ها به ۲ دهك پايين درآمدي يا به ۷ دهك جامعه تعلق مي‌گيرد، اختلاف وجود دارد، از مجموعه اظهارنظرها، دو عدد ۱۰۰ هزار تومان و ۷ دهک محتمل‌تر به نظر می‌رسند.

کمک‌هایی که بر اساس توافقات دولت و مجلس قرار است از طریق برداشت ۲ میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شود. البته هنوز مشخص نیست که این «کمک» به طور نقدی پرداخت خواهد شد، یا غیرنقدی؛ چراکه به نقل از برخی مقامات وزارت صنعت، معدن و تجارت از آماده شدن ستاد بسیج اقتصادی کشور برای توزیع «کارت معیشت خانوار» سخن به میان آمده و گفته شده که «قرار بر این است که در گام اول، برنج، روغن، قند و شکر در اختیار مردم قرار گیرد.»



:: موضوعات مرتبط: داخلی , ,
:: برچسب‌ها: یارانه "شب عید ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال
یارانه نقدی ۲۰۰ و ۴۷۰ هزار تومانی!
 
اتاق بازرگانی ایران با تهیه گزارش ۱۸ صفحه‌ای درباره فاز اول و دوم هدفمندی یارانه‌ها، راهکارهای ۱۸ گانه‌ای در این باره ارائه و با مطرح کردن سناریوهای متفاوت عنوان کرده است: یارانه نقدی به ازای هر ایرانی می‌تواند در سال ۱۳۹۴ بر مبنای ارز مرجع حدود دو میلیون ریال و بر مبنای نرخ ارز غیر مرجع ۴.۷ میلیون ریال شود.
 
 
یارانه نقدی ۲۰۰ و ۴۷۰ هزار تومانی!
 
به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها، اگرچه با فراز و فرودهای بسیاری مواجه شده است و مشخص نیست که آیا اجرای این قانون در ۵۰ روز باقیمانده از سال ۹۱، قرار است اجرا شود یا به سال‌های آینده موکول شود؛ اما از هم اکنون تب و تاب بسیاری را در میان فعالان اقتصادی ایجاد کرده است.

محافل کارشناسی دوباره تشکیل جلسه داده‌اند و دولت و مجلس نیز به عنوان دو قوای درگیر در اجرای این قانون، باز هم گرد هم آمده و جلسات شبانه خود را آغاز کرده‌‎اند. این در شرایطی است که اگرچه برگزاری این جلسات، رنگ و بوی و حتی جدیت جلسات اجرای فاز اول هدفمندی یارانه‌ها را ندارد، اما به هرحال همین که زمزمه اجرای این قانون از سوی دولت در محافل عمومی و خصوصی پیچید، همه را به فکر انداخت که برای اجرای هرچه بهتر آن چاره اندیشی کرده و حتی گزارشاتی هم از اجرای فاز اول و نقاط مثبت و منفی آن داشته باشند.


:: موضوعات مرتبط: داخلی , ,
:: برچسب‌ها: یارانه"دولت ,
:: بازدید از این مطلب : 399
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

تکذیب دستور رهبری درباره یارانه هدفمند

 

به گزارش آخرین نیوز، شرق نوشت: دولت برای اجرای سریع‌تر مرحله دوم یارانه‌ها عجله دارد در حالی که مجلس مخالف اجرای شتابزده آن است. دولتیان از جلسه‌ای که پیش‌تر با حضور برخی اعضای هیات دولت و نمایندگان در حضور مقام معظم رهبری برگزار شده برداشتی کرده‌اند که با تکذیب علی لاریجانی روبه‌رو شده است. رییس مجلس در پاسخ به این شایبه که مقام معظم رهبری، بر اجرای هرچه سریع‌تر فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرده‌اند، گفت: «رهبری دستوری نداده‌اند.» قضیه از این قرار است که از دوهفته پیش جلسات شبانه‌ای بین مجلس و دولت به طور متناوب برگزار می‌شود که به غیر از روسای دو قوه مجریه و مقننه برخی از اعضای دو قوه هم شرکت دارند. هدف این جلسات مفاهمه در راستای چگونگی اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌هاست. چیزی که به بحث اصلی دولتیان و مجلسیان طی ماه‌های گذشته بدل شده است. لاریجانی اما با اشاره به نظر رهبری در این‌باره گفته است: «رهبر معظم انقلاب تاکید دارند، تا جایی که ممکن است با همفکری کارها به جلو پیش برود و اگر اختلاف دیدگاهی نیز از نگاه مسایل تخصصی است با همفکری به هم نزدیک شوید، اما ایشان دستوری ندادند.» لاریجانی همچنین تاکید کرده که اصلا چنین چیزی مطرح نشده است و ایشان هیچ تاکیدی بر اتمام این کار با سرعت ندارند. به گفته رییس مجلس، «اینکه هدفمندی یارانه‌ها نیمه راه است، بسیار روشن است و نیازی نیست به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب نسبت داده شود اما اینکه ادامه این مسیر هدفمندی باید در شرایط امروز صورت گیرد یا به زمان دیگری موکول شود، مساله اصلی است.» روز گذشته نيز علي لاريجاني با بيان اينكه مشخص نيست نشست مشترك مجلس و دولت تا چه زماني ادامه داشته باشد، گفت: «مهم اين است كه در اين جلسات تصميمي گرفته شود كه با شرايط فعلي اقتصاد متناسب باشد و موجب كاهش تورم و رونق توليد شود ولي هيچ تصميمي در اين زمينه گرفته نشده است.»



:: موضوعات مرتبط: داخلی , ,
:: برچسب‌ها: دستوررهبر"یارانه هدفمند ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال
 
 
نمایندگان ۶ وزارتخانه دولتی، مجلس، اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن در جلسه ۴ ساعته کمیته تولید، برسر نحوه باز توزیع ۳۰ درصد درآمد هدفمندی یارانه‌ها در فاز دوم به توافق رسیدند.
نمایندگان بخش های ذینفع از ماده هشت قانون هدفمندی یارانه ها در نشستی مشترک به ریاست مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت ، به عنوان مسئول کمیته تولید ، در مورد تعیین دو شاخص جهت محاسبه چگونگی بازتوزیع ۳۰ درصد از درآمدهای صندوق هدفمندی مربوط به بخش های تولیدی و خدماتی مندرج در ماده ٨ قانون هدفمندی به توافق رسیدند.
 
کارگروه مشترک دولت و مجلس که با حضور روسای دستگاه های تیم اقتصادی دولت و منتخبین نمایندگان مجلس تشکیل می شود ، دو کمیته زیرمجموعه را در خود جای داده که یکی از آنها کمیته تولید است. مسئولیت کمیته تولید برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است. این کمیته تاکنون چند جلسه را در این وزارتخانه برگزار کرده است که ارزیابی آثار هدفمندی در فاز اول ، چگونگی توزیع درآمدهای ۳۰ درصدی و حمایت بیشتر از تولید در فاز دوم از جمله دستور کار این کمیته است .
 
 در آخرین جلسه این کمیته با حضور منتخبی از نمایندگان مجلس و نمایندگان شش دستگاه شامل وزارتخانه های نیرو، نفت ، راه و شهرسازی ، کشاورزی ، کشور ، صنعت ، معدن و تجارت ، همچنین خانه صنعت و معدن و اتاق بازرگانی به موضوع چگونگی توزیع درآمدهای فاز دوم اجرای قانون هدفمندی در حوزه تولید پرداخته شد .
 
 


:: موضوعات مرتبط: داخلی , ,
:: برچسب‌ها: توافق , وزارتخانه , مجلس , دولت ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

به گزارش صراط، قاسم احمدی با گله‌مندی از هیئت‌رئیسه مجلس به دلیل عدم اعلام وصول طرح استیضاح وزیر صنعت گفت: هیئت‌رئیسه خارج از اصول قانونی و اداری انجام وظیفه می‌کند و این در حالیست که اعضای هیئت‌رئیسه سوگند یاد کرده‌اند که عدالت را رعایت کنند.

وی افزود: بیش از دو ماه است که طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت با امضای حدود 40 نفر از نمایندگان به هیئت‌رئیسه تحویل داده شده است اما علی‌رغم اعلام وصول طرح استیضاح وزیر کار در روزهای اخیر طرح استیضاح وزیر صنعت دو ماه است که مسکوت مانده است.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سؤال اینجاست که در شرایط کنونی کشور مسأله تولید و تورم و بحث نظارت بر قیمت‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است یا استیضاح وزیر کار به دلیل ابلاغ حکم سرپرستی برای مرتضوی در سازمان تأمین اجتماعی و این در حالیست که حکم توسط معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شده اما وزیر کار باید پاسخگو باشد



:: موضوعات مرتبط: داخلی , ,
:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال
اینکه بیش از 2 میلیون خودرو گازسوز بیش از 10 سال معاینه فنی نشده اند و این خودروها حکم یک بمب متحرک در سطح شهر را دارند بارها مورد تاکید قرار گرفته است.
به گزارش صراط،اینکه بیش از 2 میلیون خودرو گازسوز بیش از 10 سال معاینه فنی نشده اند و این خودروها حکم یک بمب متحرک در سطح شهر را دارند بارها مورد تاکید قرار گرفته و نتیجه آن طی دوسال گذشته به گفته رئیس هیات مدیره انجمن CNG آتش گرفتن 12 خودرو گازسوز در جایگاه های سوخت سراسر کشور بوده است.
متولی اصلی بازرسی ادواری خودروهای گازسوز، وزارت کشور است که اخیرا با توجه به افزایش گلایه ها و البته هشدارها در خصوص عواقب معاینه نشدن این خودروها بالاخره مسوولان از معاینه فنی این خودروها در مراکز معاینه فنی خودروها خبردادند.
اواخر آبانماه امسال ‌مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) تاکید کرد: بازرسی ادواری مخازن CNG خودروهای گازسوز به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر به منظور جلوگیری از بروز حوادث و سوانح تلخ تا امروز مغفول مانده بود که خوشبختانه این مهم قرار است به زودی به اجرا گذاشته شده و مراکز معاینه فنی خودروها از سوی وزارت کشور برای انجام این بازرسی‌ها معرفی شده‌اند.
این درحالی است که امروز معاون بهره برداری ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در خصوص تست مخازن CNG، پس از گذر بیش از دوماه از وعده آغاز بازرسی ادواری مخازن CNG تاکید کرده متولی اصلی این امر وزارت کشور است اما سازمانی که در وزارت کشور مستقر شده و امور معاینه فنی را پیگیری می کند سازمان دهداری ها و شهرداری ها هستند و این طرح در مراکز معاینه فنی اجرا نمی شود.
 


:: موضوعات مرتبط: داخلی , ,
:: برچسب‌ها: خودرو , گازسوز , ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال
براساس آمارهای سازمان بهزیستی درحال حاضر فقط ۱۸ درصد کودکان بی سرپرست تحت پوشش این سازمان شرایط واگذاری به خانواده ها را دارند در حالی که در صورت تصویب قانون جدید شرایط واگذاری ۵۰ درصد کودکان فراهم می‌شود.
در حال حاضر ۹ هزار و ۵۰۰ کودک در مراکز و خانه های کودک تحت پوشش سازمان بهزیستی نگهداری می شوند که در شرایط فعلی فقط ۱۸ درصد کودکان شرایط داشتن سرپرست دائم و فرزند خوانده شدن را دارند.

همچنین بر اساس آمارهای سازمان بهزیستی ۹ درصد کودکان بهزیستی سر راهی و ۷ درصد آنان نیز معلول هستند و فقط ۱۸ درصد کودکان تحت پوشش شرایط فرزند خواندگی را دارا هستند و در مجموع سالانه حدود یکهزار کودک به خانواده های دارای شرایط واگذار می شوند. که البته سهم استان تهران نیز در سال جاری فقط حدود ۱۸۰ کودک بی سرپرست و ۱۰ کودک به صورت امین موقت بوده که به خانواده ها سپرده شده اند.

قانون فرزندخواندگی مربوط به ۳۸ سال قبل است
با قانون قبلی فرزند خواندگی که که متعلق به ۳۸ سال قبل است واگذاری فرزند به خانواده ها بسیار سخت است و مدتی است سازمان بهزیستی با استفاده از نظرات کارشناسان و متخصصین مفاد جدیدی به این قانون افزوده که پس از کش و قوسهای فراوان هم اکنون درکمیسیون اجتماعی در دست بررسی است.
 


:: موضوعات مرتبط: داخلی , ,
:: برچسب‌ها: بهزیستی , فرزند , خواندگی , کودک , بی سرپرست ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال
"با توجه به وضعيتي که آن هم ماحصل دولت‌هاي نهم و دهم است، براي انتخابات رياست جمهوري بيش از 40 و اخيراً 50 كانديدا مفروض است. در صورتي كه در بدترين شرايط تعداد به 7 يا 8 نفر مي‌رسيد. حتي در گذشته‌هاي دور براي رقابت انتخاباتي بايد دنبال كانديدا مي‌گشتيم. "
 مشروح گفت‌وگوي محسن هاشمي را در ادامه مي‌خوانيد:

اکنون هم سياسيون و هم بزرگان کشور تاکيد دارند که رمز گذر از مشکلات کنوني داخلي و خارجي، وحدت نيروهاي انقلاب و همچنين حضور پرشور مردم در انتخابات سال آينده است. اين حضور پرشور به چه نحوي محقق خواهد شد؟


در آستانه سي و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي قرار داريم. در زمان پيروزي انقلاب 17 سال داشتم و به دليل نزديكي به دست‌اندركاران انقلاب و جريان‌هاي سياسي در جريان خيلي از امور قرار دارم. هم اكنون 51 سال دارم و تجربه گرانقدري را در طول اين سال‌ها بدست آورده‌ام. در طول اين سال‌ها همان طور كه مي‌دانيد و بارها گفته شده ، بيش از 30 انتخابات مهم برگزار شده است. انتخابات مربوط به مجلس پيش‌نويس قانون اساسي، همه پرسي قانون اساسي، همه‌پرسي نوع حكومت و انتخابات رياست جمهوري تابه‌حال 10 بار و انتخابات مجلس نيز نزديك به 14 بار البته با ميان دوره‌اي‌ها و انتخابات خبرگان ، انتخابات شوراها و .... در شرايطي بودم كه تمامي اين انتخابات را مملوس زير نظر داشتم و در بخش مهمي از آنها درگير فكري يا عملي بوده‌ام، لذا با اين سابقه مي‌توانم بگويم كه تا به حال جمهوري اسلامي ايران انتخاباتي با اين حساسيت نداشته است.



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , داخلی , ,
:: برچسب‌ها: محسن‌ هاشمي , انتخابات , 92 , روشنگري , رياست‌جمهوري ,
:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال
رئیس کمیسیون ویژه حمایت تولید ملی مجلس جزئیات جلسه امشب دولت و مجلس در مورد کمک معیشتی به مردم را تشریح کرد

 

به گزارش پایگاه خبری صراط ؛ حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 مجلس اظهار داشت: جلسه امشب مجلس و دولت با حضور روسای دو قوه، وزرای اقتصادی دولت و روسای کمیسیون‌ها و چهره‌های اقتصادی مجلس طبق روال گذشته برگزار شد.

وی افزود: دولت و مجلس در جلسه امشب توافق کردند که کمک معیشتی به مردم در شب عید انجام شود؛ البته کلیت این مسئله مورد توافق قرار گرفت و مقرر شد تا دولت در مورد جزئیات این مسئله اطلاع رسانی کند.

فولادگر ادامه داد: هنوز در مورد نحوه پرداخت و منبع این پرداخت و همچنین نوع آنکه نقدی یا غیر نقدی باشد تصمیم قطعی و نهایی گرفته نشده و قرار است دولت در رابطه با این مسئله اطلاع‌رسانی داشته باشد.

این نماینده مجلس همچنین اظهار داشت: بحث در مورد اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها همچنان ادامه دارد و قرار است تا نمایندگان و دولت در این رابطه بیشتر با هم مباحثه داشته باشند.

وی تصریح کرد: همچنین در جلسه امشب بر این موضوع تاکید شد که دولت هرچه سریع‌تر لایحه بودجه را به مجلس ارائه دهد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: دولتمردان در این جلسه به نمایندگان و نمایندگان به دولتمردان تذکر دادند تا از انجام مصاحبه و اظهار نظر‌هایی که موجب تنش در فضای کشور می‌شود و جو اقتصادی را تحت تاثیر قرار می‌دهند اجتناب کنند.



:: موضوعات مرتبط: داخلی , ,
:: برچسب‌ها: توافق"مجلس"دولت ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال
سخنگوی وزارت نفت با تشریح تحریم‌های پیش دستانه نفت ایران علیه برخی از کشورهای اروپایی از ممنوعیت صدور محموله‌های نفت و میعانات گازی به کشورهای غربی خبر داد و گفت: ایران مجددا دومین تولید کننده نفت اوپک شد.
در آستانه تصویب و ابلاغ دور جدید تحریم‌های نفت و گازی اتحادیه اروپا و آمریکا علیه تهران، وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران اجرای تحریم‌های پیش دستانه نفت و گاز بر علیه برخی از کشورهای اروپایی را دستور کار قرار داده است.
 
بر این اساس، همزمان با افزایش صادرات نفت و میعانات گازی ایران به کشورهای مختلف جهان، فروش و صادرات هر گونه محموله نفت خام، مایعات گازی و میعانات گازی به 27 کشور عضو اتحادیه اروپا ممنوع شده است.
 
علیرضا نیکزاد رهبر در تشریح اجرای این تحریم‌های پیش دستانه نفت و گازی، گفت: صادرات هر گونه نفت خام و میعانات گازی کشور به کشورهای اروپایی که تصمیات خصمانه‌ای علیه ایران گرفته اند، تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد شد.
 
سخنگوی وزارت نفت با اعلام اینکه با وجود درخواست برخی از کشورهای اروپایی مبنی بر خرید نفت و میعانات گازی از ایران اما هیچ محموله‌ای به این کشورها فروخته نخواهد شد، تصریح کرد: در حال حاضر روند صادرات و تولید نفت خام ایران در شرایط طبیعی و مطلوبی قرار دارد.
 


:: موضوعات مرتبط: داخلی , ,
:: برچسب‌ها: ممنوعیت , فروش , سوخت , ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از تشکیل پرونده تخلف پنج میلیارد تومانی برای عرضه‌کنندگان خودروهای داخلی خبر داد.
مجتبی فراهانی اظهار کرد: بیش از 15 هزار مورد بازرسی از عرضه‌کنندگان خودروهای داخلی شامل نمایندگی‌های فروش خودروسازان و فروشندگان متفرقه از مهرماه تاکنون صورت گرفته است.
 
وی با بیان اینکه این بازرسی‌ها منجر به تشکیل پرونده تخلف به مبلغ پنج میلیارد تومان برای عرضه‌کنندگان این خودروها شده است، خاطرنشان کرد: گران‌فروشی، احتکار، اختفا و امتناع از عرضه و عدم درج قیمت از جمله تخلفات صورت گرفته در این پرونده‌ها است.
 
فراهانی تصریح کرد:‌ گشت‌های بازرسی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان فعالیت مراکز عرضه خودروهای داخلی و خارجی را تحت نظر داشته و با هرگونه تخلف احتمالی برخورد خواهد شد.

 معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان پیش از این نیز از تشکیل پرونده 250 میلیارد تومانی گران‌فروشی برای شرکت‌های واردکننده خودرو خبر داده بود.


:: موضوعات مرتبط: داخلی , ,
:: برچسب‌ها: تخلف 5 میلیاردی" خودرو ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

احمدی نژاد خواهان تاسیس یک بانک

 رئیس جمهور گفت: ایجاد بانک اسلامی با پول اسلامی می‌تواند از راه‌های اصلاح اقتصاد جهان باشد.

محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز (شنبه) در دیدار "احمد محمد علی" رئیس بانک توسعه اسلامی، گفت: پیشرفته و عادلانه بودن اقتصاد و برچیده شدن فقر و مشکلات از جهان، نیازمند وجود بانک اسلامی براساس قانون شرع مقدس اسلام و پول و سرمایه بر پایه احکام و معارف دینی می باشد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز بانک‌هایی که در سطح دنیا فعالیت می‌کنند، بانک‌هایی با ساختار سرمایه‌داری و به دنبال انتقال پول از جیب فقرا به سرمایه‌داران هستند، اظهار داشت: پول رایج در بازار جهانی پولی اعتباری است؛ چرا که امروز بانک مرکزی آمریکا بدون هیچ پشتوانه‌ای به هر میزان که می‌خواهد پول کاغذی چاپ کرده و روانه بازار می کند و این به معنای آن است که دائماً ثروت از جیب سایر ملت‌ها برداشته شده و در اختیار افرادی خاص قرار می‌گیرد.

 


:: موضوعات مرتبط: داخلی , ,
:: برچسب‌ها: احمدی نژاد"بانک ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال
 
با توجه به اینکه پیش تر از سوی دبیرکل و سخنگوی این جبهه اعلام شده بود که جبهه پایداری انقلاب در حال بررسی مصادیق کاندیدای اصلح و تنظیم برنامه برای انتخابات ریاست جمهوری است...
"صراط" - با جدی تر شدن فضای انتخاباتی در بین اشخاص و جریانهای سیاسی ، و همچنین اعلام کاندیداتوری تعدادی از احساس تکلیف کرده ها برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، جبهه پایداری انقلاب نیز دیدارهای انتخاباتی خود را آغاز کرده و در صدد گلچین بهترین گزینه ها برای مطرح کردن شرکت در انتخابات آتی ریاست جمهوری است .
به گزارش سرویس سیاسی صراط، با توجه به اینکه پیش تر از سوی دبیرکل و سخنگوی این جبهه اعلام شده بود که جبهه پایداری انقلاب در حال بررسی مصادیق کاندیدای اصلح و تنظیم برنامه برای انتخابات ریاست جمهوری است، از گوشه و کنار خبر می رسد که جبهه پایداری از بین سه گزینه کامران باقری لنکرانی، سعید جلیلی و پرویز فتاح یکی را به عنوان کاندیدای متبوع خود مطرح خواهد کرد .
دیدارهای غیر زسمی اعضای پایداری با فتاح و جلیلی برای سنجیدن میزان همسویی آنها با گفتمان پایداری انقلاب و همچنین برنامه ربزی برای حضور پر قدت پایداری در انتخابات ریاست جمهوری از جمله اقداماتی است که توسط اعضای برجسته این گروه صورت گرفته است .
کفتنی است دکتر سعید جلیلی دبیرشورای عالی امنیت ملی از جمله افرادی است که جریانها و شخصیتهای اصولگرا و علاقمند به نظام از وی برای کاندیداتوری در انتخابات آتی دعوت بعمل آورده اند .
پرویز فتاح وزیر سابق نیرو و رئیس بنیاد تعاون سپاه نیز هنوز در برابر شایعات احتمال کاندیداتوری اش واکنشی نشان نداده است .
پیش از این از فتاح به عنوان شهردار بعدی تهران نام برده می شد .
 


:: موضوعات مرتبط: داخلی , ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال
هرگاه مجرمانی دست به ایجاد فضای خوف و وحشت بزنند، تشخیص مجازات بازدارنده از میان حداقل و حداکثر مجازات‌ها برعهده قاضی یا قضات صادرکننده رای خواهد بود

 به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و تشریفات قوه قضاییه، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با اشاره به آیات و روایات متعددی که در وصف مقام عظیم پیامبر (ص)‌ نازل و نیز نقل شده است، تاکید آیات قرآنی بر «مقام محمود» پیامبر و «خُلق عظیم» آن حضرت را نشانه عظمت مقام پیامبر اسلام دانست و گفت: قرآنی که خود «خَلق عظیم» است، در وصف پیامبر اسلام از او با عنوان انسانی دارای «خُلق عظیم» نام می‌برد و او را در مقام محمود وصف می‌کند که بالاترین مقام انسانی است و این توصیفات نشان از بزرگی و عظمت جایگاه پیامبر (ص) دارد.



:: موضوعات مرتبط: داخلی , ,
:: برچسب‌ها: اعدام"تاسف"دستگاه قضایی ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال
آیا ما بزودی با یک هاشمی جدید مواجه خواهیم شد؟

به گزارش بي باک، روزنامه وطن امروز طی یادداشتی به قلم مهدی محمدی، نوشت: آیا ما بزودی با یک هاشمی جدید مواجه خواهیم شد؟ رویه هفته‌های گذشته آقای هاشمی نشان می‌دهد این امر اجتناب‌ناپذیر است. درست مثل سال 88 که ایده و واژه تقلب از دل دم و دستگاه آقای هاشمی جوشید و به تدریج در همه جبهه اصلاحات فراگیر شد و آن را به جبهه فتنه بدل ساخت، این بار هم ایشان منادی کلید واژه «انتخابات آزاد» شده است. ظاهربینانه‌ترین سوالی که می‌توان کرد این است که چرا مصوبات کنفرانس پراگ و بروکسل ضدانقلاب را از زبان ایشان می‌شنویم؟ البته در واقع باید بسیار فراتر از این رفت.
 


:: موضوعات مرتبط: داخلی , ,
:: برچسب‌ها: هاشمی ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

لغو جلسه امشب نمایندگان با احمدی نژاد

 

جلسه امشب نمایندگان با رئیس جمهور به دلیل سفر رئیس مجلس لغو شد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس ، جواد جهانگیر زاده عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز اعلام کرد : نامه‌ای از سوی آقای فروزنده معاون پارلمانی رئیس جمهور رسیده که متن این نامه به شرح ذیل است.

 
بسمه تعالی

 
نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

 
با سلام ؛

 
احتراماً با توجه به سفر رئیس محترم مجلس شورای اسلامی و ضرورت تداوم همدلی و همکاری مشترک میان دولت و مجلس بدینوسیله ضمن تشکر از اجابت دعوت ریاست محترم جمهوری توسط نمایندگان محترم بدینوسیله اعلام می‌گردد که جلسه در هفته‌های آینده با هماهنگی هیئت رئیسه مجلس برگزار می‌شود.

 
جهانگیرزاده در پایان یادآور شد جلسه امشب با تدبیر آقای فروزنده و دولت محترم لغو می‌شود و انشا الله در هفته‌های آینده با هماهنگی دولت و هیئت رئیسه مجلس این جلسه برگزار خواهد شد.


:: موضوعات مرتبط: داخلی , ,
:: برچسب‌ها: احمدی نژاد"نمایندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال
روزنامه الدیار لبنان اعلام کرد، رئیس‌جمهور سوریه در حال آماده کردن سلسله قوانینی است که به زودی جهانیان را شگفت زده خواهد کرد.
 
 
به گزارش "ندای انقلاب" به نقل از ایسنا، روزنامه لبنانی الدیار در خبری اعلام کرد: بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در حال حاضر در حال آماده کردن یک سلسله قوانین است که به زودی صادر شده و اعلام آنها باعث شگفتی و غافلگیر شدن جهان خواهد شد به ویژه پس از آنکه ارتش سوریه توانست اوضاع این کشور را به دست بگیرد.
 

این روزنامه در ادامه نوشت: از جمله اقداماتی که صورت خواهد گرفت اجرای دموکراسی است که شهروندان سوری در آن حق دارند به شکلی شفاف و آزادانه نمایندگان انتخاب کنند.

پیشتر نیز بشار اسد ضمن ارائه طرحی سه مرحله‌ای برای حل و فصل بحران سوریه درباره انجام اصلاحات مهم و زیربنایی در این کشور سخنرانی کرد.

سوریه از ۲۲ ماه قبل تاکنون شاهد درگیری میان نیروهای ارتش با مخالفان مسلح است که از سوی کشورهای غربی و شماری از کشورهای منطقه کمک‌های مالی و تسلیحاتی دریافت می‌کند.



:: موضوعات مرتبط: داخلی , ,
:: برچسب‌ها: غافلگیری جهان"اسد ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال
خاتمی: قطعاً رد صلاحیت می‌شوم
 
سعید حجاریان که صحنه سیاسی کشور را در آستانه انتخابات برای ورود اصلاح طلبان آماده میبیند از خاتمی خواست تا در این دوره از اتخابات برای اصلاح ططلبان " قلندری" کند.
به گزارش بي باک به نقل از جهان، برخی سران اصلاحات این روزها به این نتیجه رسیدند که نظام از آنها تقاضا خواهد کرد در انتخابات حضور داشته باشند؛ به همین خاطر سعید حجاریان یکی از تئوریسین های جریان اصلاحات معتقد است خاتمی باید در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ حضور داشته باشد.

وی از خاتمی درخواست کرده تا به میدان بیایید و برای اصلاح طلبان "قلندری" کند.

 


:: موضوعات مرتبط: داخلی , ,
:: برچسب‌ها: صلاحیت"خاتمی ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال
زن هندی پس از توصیه یک مرتاض به امید اینکه بتواند ثروتمند شود، زبان دختر چهار ماهه همسایه‌اش را برید.
به گزارش گروه مجله خبري باشگاه خبرنگاران پایگاه اینترنتی یانز،مانجو دوی 35 ساله ساکن روستای سیسوان در هند ادعا کرد مرد مرتاضی که طی چند هفته گذشته دائم به خانه این زن می‌رفته مقصر اصلی این اقدام است چون به مانجو توصیه کرده که اگر این کار را انجام دهد، پولدار می‌شود.
 ساکنان روستا نوزاد بیچاره را در حالی که در نزدیکی اجاق خوابانده شده بود، پیدا کردند.
 

به گفته پلیس نوزاد نگون بخت در زمانی که مردم او را پیدا کردند به شدت خونریزی داشت و هم اکنون در بیمارستان بستری شده اما حالش وخیم است.



:: موضوعات مرتبط: داخلی , ,
:: برچسب‌ها: وحشتناک"زن"هندی ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

با نزديک شدن به پايان سال زمزمه هايي درباره بهبود وضعيت بازار مسکن و رونق خريد و فروش به گوش مي رسد که در اين گزارش به بررسي اين موضوع پرداخته ايم.

مسکن يکي از موضوعاتي است که بسياري از خانواده هاي ايراني تب و تاب بازار آن را همواره در زندگي خود تجربه مي کنند.

مسکن يکي از اساسي ترين زمينه ها براي ايجاد اشتغال در کشور محسوب مي شود زيرا بيش از ۷۰۰شغل به طور مستقيم و غيرمستقيم با آن مرتبط است.

خريد مسکن هميشه تابع زمان است، به طوري که در اين زمينه بعضي ايام مناسب و برخي ايام نامناسب است.

تشخيص اين موضوع براي اهل فن هم گاهي مشکل و غيرقابل پيش بيني است چه برسد به مردم عادي که از بسياري از مولفه هاي اقتصادي باخبر نيستند.



:: موضوعات مرتبط: داخلی , ,
:: برچسب‌ها: بازار مسکن ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال
آماده‌باش نظام بانكي براي فاز دوم هدفمندسازي
در حالی که گمانه‌زنی‌ها برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بالا گرفته است؛ ريیس‌کل بانک مرکزی از آماده‌باش سیستم بانکی برای مدیریت تراکنش‌های احتمالی پس از اجرای برنامه خبر داد.
 


:: موضوعات مرتبط: داخلی , ,
:: برچسب‌ها: بانک"هدفمندی یارانه ها ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

کوتاه از حوادث: از اجرای حکم‌شلاق در ملاء‌عام تا قاچاق گوسفند

 

 

حکم شلاق در ملاء‌عام دو نفر از محکومان به ارتکاب اعمال منافی عفت در شهر ایوانکی استان سمنان اجرا شد. دادگستری کل استان سمنان در این‌باره اعلام کرد که در راستای اجرای قاطعانه احکام قضایی، حکم شلاق دو نفر که به اتهام انجام عمل منافی عفت به ترتیب محکوم به 99 ضربه و 50 ضربه شلاق تعزیری شده بودند، در ملاء عام اجرا شد. این حکم در محوطه دادگاه عمومی بخش ایوانکی گرمسار اجرا شده است.

...

 



:: موضوعات مرتبط: داخلی , ,
:: برچسب‌ها: اجرای حکم شلاق"اختلافات مالی ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

هوشمند سازی30 هزار مدرسه درکشور

وزیرآموزش و پرورش در لارستان گفت : 30 هزار مدرسه درکشور با موفقیت هوشمند سازی شده است .
   

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس دکترحمیدرضا حاجی بابایی درکارگاه تبیین سند تحول بنیادین آموزش وپرورش در لارستان افزود : هوشمند سازی مدارس یک ضرورت است.

وی با اشاره به اجرای نظام 3-3-6 درسال تحصیلی جاری گفت: ریل گذاری درنظام تعلیم وتربیت با 100درصد موفقیت انجام شده است .

وزیرآموزش و پرورش جذب نیروهای بومی و تامین نیروی انسانی مناطق محروم کشور را از اهداف تاسیس دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد و گفت :

مشکلات موجود در نظام آموزشی نیز باید به مرور زمان حل شود.

وزیر آموزش و پرورش برای افتتاح چند طرح آموزشی در شهرلار و دیدار با فرهنگیان شهرستان های لارستان، خنج و گراش به استان فارس سفر کرد .

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله 378 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.

 



:: موضوعات مرتبط: داخلی , ,
:: برچسب‌ها: هوشمند سازی , مدارس , کشور ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

پاسخ هایی که نمایندگان باید به احمدی نژاد می دادند اما ندادند

آقای محمود محمود احمدی نژاد ، صبح روز چهارشنبه با حضور در مجلس شورای اسلامی ، سخنانی را مطرح کرد و سپس بدون آن که پاسخ بشنود ، به سرعت مجلس را ترک کرد.

آقای محمود محمود احمدی نژاد ، صبح روز چهارشنبه با حضور در مجلس شورای اسلامی ، سخنانی را مطرح کرد و سپس بدون آن که پاسخ بشنود ، به سرعت مجلس را ترک کرد. آنچه در زیر می آید ، مهم ترین بخش های سخنان رئیس جمهور است که به رنگ آبی آمده و نوشته هایمشکی نیز ، نقد عصرایران است بر سخنان ایشان.

 *عده ای از تخریب روابط دولت و مجلس ، سود سیاسی و احیانا اقتصادی می برند.

آیا تخریب بالاتر از این که کسی بگوید مجلس دیگر در رأس امور نیست و این حرف ، متعلق به گذشته هاست؟ آیا عدم تمیکن به مصوبات قانونی مجلس ، تخریب مجلس نیست؟ آیا در 8 سال گذشته ، حتی یک بار هم لایحه بودجه را سرموقع تحویل ندادن ، احترام به مجلس است؟ و صد البته مصادیق متعدد دیگر! و یک سوال که سود سیاسی و احیاناً اقتصادی نهفته در این تخریب ها چیست؟!
 

...



:: موضوعات مرتبط: داخلی , ,
:: برچسب‌ها: پاسخ نمایندگان"مجلس" ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

مردم حاضرند یارانه‌ها را پس بدهند!

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه باید دولت و مجلس تبعات منفی اجرای فاز اول هدفمندی یارانه‌ها را بررسی کنند و پس از آن به فکر اجرای فاز دوم هدفمندی باشند، گفت: مردم به نمایندگان مجلس می‌گویند حاضر هستیم یارانه‌هایی را که تاکنون رئیس‌جمهوری داده است پس بدهیم اما دولت قدرت خریدمان را به ما بازگرداند.

محمدرضا پورابراهیمی با بیان اینکه بعد از اجرای نوبت اول قانون هدفمندی یارانه‌ها باید چگونگی اجرا را مورد بررسی قرار دهیم، گفت: اجرای این قانون مسائلی را در کشور به وجود آورده است که حتماً باید برای مرحله دوم این مسائل مدنظر قرار گرفته شود.

وی در بیان مسائل مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد، افزود:

...



:: موضوعات مرتبط: داخلی , ,
:: برچسب‌ها: "یارانه"مردم"برنامه" ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

کیهان:
سرخورده ايم، شرمنده ايم درمانده ايم و اصلاح طلبيم!
همكار سابق اصلاح طلبان در نشريات زنجيره اي، دوستان سابق خود را به «اصلاح طلبان رام شده، مأيوس و شرمنده» تقسيم بندي كرد.
مجيد محمدي از اعضاي ثابت حلقه كيان بود، حلقه اي كه در انتخابات 76 خاتمي را پشتيباني مي كردند. او پس از چند سال همكاري در نشريات زنجيره اي روزگار اصلاحات به آمريكا گريخت و هم اينك با راديو فردا (ارگان سازمان سيا) همكاري مي كند.

وي در نوشته اي تحت عنوان «اصلاح طلبي رام شده» مي نويسد: در آستانه انتخابات سال 92 اصلاح طلبان داخل (گروهي كه بخش عمده قوه مجريه در دولت خاتمي و اكثريت مجلس ششم را در اختيار داشتند) به دو گروه مشخص تقسيم شده اند؛ كساني كه براي مشاركت سياسي شرط و شروطي دارند (مثل آزادي زندانيان سياسي، آزادي گردهمايي هاي حزبي و آزادي رسانه هاي خود) و كساني كه بدون قيد و شرط آماده مشاركت سياسي و رقابت در انتخابات آينده هستند و حتي شروط سه گانه وزارت كشور يعني ابراز برائت از فتنه، عدم دعوت احزاب و گروه هاي منحله (حزب مشاركت و مجاهدين انقلاب) و عدم دعوت از افراد محكوم در دوره پس از 88 را براي تشكيل گردهمايي خود مي پذيرند.

وي مي افزايد:

...



:: موضوعات مرتبط: داخلی , ,
:: برچسب‌ها: اخبار ویژه "روزنامه ها"اصلاح طلب ,
:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

منتجب نیا:احمدي‌نژاد در قدرت باقي مي‌ماند

حجت‌الاسلام رسول منتجب نیا قائم‌مقام حزب اعتمادملی با اشاره به فضای انتخاباتی امروز کشور گفت: دوستان ما طی‌سال‌های گذشته همواره این وعده را به ما می‌دادند که بسیاری از سختگیری‌ها و مشکلاتی که نسبت به برخی از جریان‌های سیاسی به ویژه آنها که درون نظام حرکت می‌کنند، وجود دارد با نزدیک شدن به انتخابات‌سال ۹۲ حل و فضا به طور نسبی از صمیمیت بیشتری برخوردار خواهد شد اما متاسفانه هرچه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، مشاهده می‌کنیم که نه‌تنها نشانه‌ای از این تصميم در مسئولان دیده نمی‌شود بلکه گاهی شدت عمل‌ها و سختگیری درخصوص این گروه‌ها نیز بیشتر می‌شود

...



:: موضوعات مرتبط: داخلی , ,
:: برچسب‌ها: احمدی نژاد " ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال
سازمان ملل هشدار داده است مداخله نظامي فرانسه در مالي بحران آوارگان را در اين کشور آفريقايي وخيم‌تر خواهد کرد.
به گزارش بي باک، باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ، آدريان ادواردز، سخنگوي کميسارياي عالي پناهندگان سازمان ملل متحد، روز سه‌شنبه گفت که در هفته گذشته نزديک به يک هزار و ۲۳۰ پناهنده از مالي به کشورهاي همسايه همچون نيجر، بورکينافاسو و موريتاني گريخته‌اند.
ادواردز افزود که وضعيت در مالي حتي بدتر است زيرا صدها و شايد هزاران نفر در پي تشديد نبرد بين نيروهاي فرانسوي و شورشيان در شمال مالي، خانه‌هاي خود را ترک کرده‌اند.
ادوآردو دل بوي، معاون سخنگوي سازمان ملل، روز دوشنبه گفت که به علت نزاع‌هاي اخير در مالي، ۳۰ هزار نفز از مردم در داخل اين کشور بي‌خانمان شده‌اند.
فرانسه با ادعاي جلوگيري از پيشرفت شورشيان مالي که کنترل بخش‌هاي شمالي اين کشور را در اختيار دارند، از روز شنبه مداخله نظامي خود را در اين مستعمره پيشين خود در غرب قاره آفريقا آغاز کرده است.
جت‌هاي جنگنده فرانسه روز يک‌شنبه مواضع شورشيان در شهرهاي گائو و کيدال در شمال مالي را بمب‌باران کردند. بر اساس گزارش‌ها، شماري از شبه‌نظاميان در اين حملات کشته شدند.
همچنين بر اساس گزارش‌ها، جنگنده‌هاي فرانسوي ذخاير مهمات و سوخت شورشيان را در شهر آفهابو، در ۵۰ کيلومتري شهر کيدال بمب‌باران کردند.
لئون پانه‌تا، وزير دفاع آمريکا، نيز از آمادگي ارتش ايالات متحده براي پشتيباني تدارکاتي و اطلاعاتي نيروهاي فرانسوي خبر داده است. وي گفت واشنگتن مايل است «هر گونه کمکي» را که براي بمب‌باران مواضع شورشيان نياز است در اختيار فرانسه قرار دهد.
هرج‌ومرج در مالي در پي کودتا نظامي و سقوط دولت آمادائو توماني توري، رئيس جمهور اين کشور در ۳ فروردين ۱۳۹۱ (۲۲ مارس ۲۰۱۲) افزايش يافت. رهبران کودتا گفتند که در واکنش به ناتواني دولت در مقابله با شورشيان طوارق در شمال مالي عليه آن کودتا کردند.
مالي از مستعمرات پيشين فرانسه است و دولت ديونکوندا ترائوره، رييس‌جمهور فعلي مالي، که در پی تنش‌هاي سياسي اخير تضعيف شده، براي مقابله با شورشيان افراطي شمال از فرانسه کمک خواسته است و ادعا مي‌شود عمليات نيروي هوايي فرانسه در مالي نيز به اين دليل صورت مي‌گيرد.


:: موضوعات مرتبط: داخلی , ,
:: برچسب‌ها: هشدار"امور مالی"بحران ,
:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال
3 میلیون تومان دیگر بدهید!
 
در حالی شرکت عمران پرند بابت هزینه های آماده سازی و محوطه سازی چندین میلیون تومان دیگر را از تعاونی‌ها مطالبه کرده است که متقاضیان برای پرداخت سهم آورده خود هم با مشکلات زیادی مواجه هستند.
 
به گزارش "ندای انقلاب" به نقل از مهر، همزمان با آغاز تحویل واحدهای مسکن مهر این پروژه چالش‌های زیادی را برای متقاضیان به همراه داشته است؛ از فروش امتیاز مسکن مهر تا خرید و فروش بدون سند واحدها در شهرهای جدید و هزینه هایی که بابت تحویل واحد از آنها دریافت می شود.

در واقع موضوعی که از ابتدای امسال متقاضیان مسکن مهر با را مشکل مواجه کرده و با نزدیک شدن به تحویل واحدها اجبار بیشتری را برای آنها به وجود آورده، پرداخت وجهی است که تعاونی ها بابت آماده سازی و محوطه سازی از متقاضیان طلب می کنند.

بر این اساس در ابتدای امسال تعاونی ها در فازهای ۴ و ۵ شهر جدید پرند بنا به دستور شرکت عمران شهرهای جدید باید بابت آماده سازی و محوطه سازی مبلغ ۲ میلیون تومان از واحدها دریافت می کردند تا کار آماده سازی را شروع کنند اما در ماههای اخیر بازهم از سوی شرکت عمران اعلام شد که تعاونی ها باید ۳ میلیون تومان دیگر به ازای هر واحد بپردازند.
...
 


:: موضوعات مرتبط: داخلی , ,
:: برچسب‌ها: مسکن"مسکن مهر ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

بازار سهام در انتظار اتمام سخنرانی رئیس جمهور

فعالان بازار سهام با تمرکز بر سخنرانی رئیس جمهور در مجلس ، منتظر روشن شدن موضوع هدفمندسازی یارانه ها و سایر متغیرهای مهم اقتصادی هستند.

به گزارش فارس، معاملات امروز بازار سهام درحالی آغاز شد که طبق اعلام قبلی رئیس جمهور از صبج امروز وارد مجلس شد تا در مورد مسائل مهم اقتصادی و مخصوصا" مرحله دوم هدفمند سازی یارانه ها سخنرانی کند و مایندگان مجلس هم مواضع خود را اعلام کنند.

این سخنرانی درحالی ادامه دارد که تمرکز و حواس اکثر کارگزاران و سرمایه گذاران بر روی این سخنرانی است و تقریبا" همه فعالان بازار منتظر روش شدن موضوع هدفمندی و سایر متغیرهای مهم اقتصادی هستند. برای همین نشانه های منفی شدن ۹۰ دقیقه پایانی معاملات دیروز امروز بیشتر نمایان شد. بطوری که با کاهش قیمت سهام اغلب شرکت های بزرگ ،شاخص بورس در ۳۰ دقیقه اول معاملات با افت واحدی ۹۷ مواجه شد.

این کاهش ناشی از اثر منفی شرکت هایی چون سرمایه گذاری غدیر،فولاد مبارکه ،ملی مس،نفت و گاز پارسیان، و چادرملو است. حجم معاملات هم با داد وستد ۴۲ میلیون سهم به ارزش ۱۸ میلیارد تومان همراه شده است.

براساس این گزارش، با این حال درصورتی که تصمیم و مواضع خاصی در مورد اجرای هدفمند سازی یارانه ها درسال جاری گرفته نشود، انتظار می رود روند رو به رشد قیمت ها و متغیرهای اصلی معاملات در روز جاری مشاهده شود.



:: موضوعات مرتبط: داخلی , ,
:: برچسب‌ها: بازار سهام "سخنرانی رئیس جمهور"احمدی نژاد ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

احمدی‌نژاد مجلس را ترک کرد + واکنش لاریجانی

محمود احمدی نژاد دقایقی پیش و پس از یک ساعت و نیم، صحن علنی مجلس را ترک کرد.

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد در پایان سخنان خود در جلسه امروز مجلس گفت: حتی 4 ساعت هم شده می‌نیشنیم و حرف‌های شما را گوش می‌کنم؛ چه چیزی بهتر از سخنان بردارانه اما وقتی دیگری تعیین کنید.

وی پس از اتمام سخنان خود صحن علنی مجلس ترک کرد.

علی لاریجانی در واکنش به اظهارات وی گفت: ای کاش آقای رییس‌جمهور برنامه‌هایشان را طوری تنظیم می‌کردند تا در خدمتشان بودیم و نمایندگان نظراتشان را مطرح می‌ کردند.

وی اضافه کرد: استماع سخنان نمایندگان از سوی رییس‌جمهور می‌توانست به تعامل بهتر دولت و مجلس کمک کند.



:: موضوعات مرتبط: داخلی , ,
:: برچسب‌ها: احمدی‌نژاد"لاریجانی"مجلس ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

موافقت مشروط مجلس با فاز دوم هدفمندسازي يارانه‌ها

 

سرانجام انتظار نمايندگان براي ميزباني از محمود احمدي‌نژاد در صحن مجلس پايان يافت و اگر اتفاق خاصي نيفتد، امروز صبح محمود احمدي‌نژاد و جمعي از وزرا و مشاورانش پا به بهارستان مي‌گذارند تا آن‌طور كه گفته‌اند، مطالب‌شان را بيان كنند و بروند. اما ميزبانان اين بزم كه تدارك وسيعي براي پذيرايي از ‌ميهمان خودخوانده مجلس داشتند، مي‌گويند حتي اگر احمدي‌نژاد حرفش را بزند و برود، ما مراسمي را كه براي استقبال از او تدارك ديده‌ايم، در غيابش اجرا خواهيم كرد. روز گذشته حسين سبحاني‌نيا از اعضاي هيات رييسه مجلس، درباره جزييات جلسه امروز و برنامه‌هاي بهارستان‌نشينان براي اين بزم باشكوه با بيان اينكه موافقت هيات رييسه مجلس با سخنراني احمدي‌نژاد در صحن علني به نهاد رياست‌جمهوري ابلاغ و اعلام شده است، گفت: «به رييس‌جمهور اعلام شده انتظار نمايندگان اين است كه آقاي احمدي‌نژاد پس از صحبت‌هاي خود در مجلس بماند و حرف نمايندگان را بشنود.»
..............
 



:: موضوعات مرتبط: داخلی , ,
:: برچسب‌ها: هدفمندی یارانه"مجلس" ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

ماجرای تراشیدن سر و شلاق زدن یک فرمانده سپاه

 
 
 
 
آقای رازینی که در سازمان قضایی نیروهای مسلح بودند، دستور داد ایشان را دستگیر کردند. سرش را تراشیدند در خیابان‌ها گرداندند، شلاق زدند و به حسابش هم رسیدند و قصه تمام شد.
 
 
 
 
خاطرات شخصیت‌های سیاسی و مذهبی می‌تواند برای علاقه‌مندان به تاریخ و سیاست ایران بسیار جالب توجه باشد. یکی از این سیاستمدارن ناطق نوری است. رئیس سابق مجلس شورای اسلامی که عهده دار رئیس دفتری بازرسی نهاد مقام معظم رهبری است در خاطرات خود که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است به ماجرای فرمانده سپاه متخلف اشاره می‌کند و می‌گوید:

«برای آقا گزارش آمده بود که در گرگان و علی آباد و مینودشت، فرمانده سپاهی است که بسیار خشن عمل کرده، افرادی را دستگیر می‌کند و شلاق می‌زند، رعب و وحشت عجیبی ایجاد کرده است و همه هم از او می‌ترسند. آقا هم دستور داد تا بازرسی پیگیری کند. یک هیئتی را به شمال فرستادیم و نتیجه‌ی بازرسی را به آقا دادیم و پیشنهاد دادیم قوه‌ی قضائیه با متخلف برخورد کند.

 آقای رازینی که در سازمان قضایی نیروهای مسلح بودند، دستور داد ایشان را دستگیر کردند. سرش را تراشیدند در خیابان‌ها گرداندند، شلاق زدند و به حسابش هم رسیدند و قصه تمام شد. پس از این برخورد، آقای نورمفیدی، امام جمعه‌ی محترم گرگان به آقا نامه نوشتند که بازرس شما در مورد فرمانده سپاه، باندی و خطی برخورد کرده است و تحقیقات را از جناح خاص انجام دادند.

آقا از ما می‌خواستند که جوابش چیست؟ در این قضایا آقا خیلی جدی هستند، من گزاش دیگری تهیه کردم و اظهارات فرماندار و مدیر کل اطلاعات و تمام مسئولانی که از آن‌ها تحقیقات شده و اتفاقاً بعضی از آن‌ها در جناح آقای نور مفیدی هم بودند به صورت مستند ضمیمه‌ی گزارش کردم و خدمت آقا دادم.

ایشان فرمودند: عین همین گزارش یک نسخه هم برای آقای نورمفیدی بفرستید و با فرستادن این گزارش به آقای نورمفیدی قضیه تمام شد»


:: موضوعات مرتبط: داخلی , ,
:: برچسب‌ها: فرمانده سپاه , ناطق نوری , خاطرات ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

هیات آژانس وارد تهران شد

هفتمین دور از مذاکرات ایران و آژانس صبح روز چهارشنبه در محل سازمان انرژی اتمی برگزار می‌شود.
ایسنا: هیات آژانس به ریاست هرمان ناکارتس، معاون یوکیا آمانو در امور پادمان‌ها بامداد روز چهارشنبه با استقبال علی‌اصغر سلطانیه وارد تهران شد.
 
هفتمین دور از مذاکرات ایران و آژانس صبح روز چهارشنبه در محل سازمان انرژی اتمی برگزار می‌شود.
 
آخرین دور از مذاکرات فنی و کارشناسی 23 آذرماه در تهران برگزار شد. دو طرف توافق کردند گفت‌وگوها را 27 دی‌ماه در تهران برای رسیدن به چارچوبی مشخص از سر گیرند.
 
علی‌اصغر سلطانیه، نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که ریاست هیات مذاکره‌کننده ایران را بر عهده دارد پس از مذاکرات 23 آذر به ایسنا گفت که گفت‌وگوها در فضایی مثبت و سازنده برگزار و پیشرفت خوبی به دست آمد.
 
هرمان ناکارتس نیز پس از مذاکرات آذرماه در وین پایتخت اتریش ضمن "خوب توصیف کردن نشست تهران" گفت که انتظار می‌رود مذاکرات میان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران درباره چگونگی انجام تحقیقات از برنامه هسته‌یی ایران ماه آینده به یک توافق منجر شود.
 
ناکارتس گفت: ما انتظار داریم یک رویکرد ساختاری را نهایی کنیم و بلافاصله پس از آن اجرای آن را آغاز کنیم.
 
وی ادامه داد: ما نشست‌های خوبی داشتیم.
 
به گزارش ایسنا، به نظر می‌آید آن‌چه معاون مدیرکل آژانس از آن به عنوان "رویکرد ساختاری" نام می‌برد در گزارش اخیر یوکیا آمانو درباره ایران مورد اشاره قرار گرفته است.
 
در گزارش اخیر یوکیا آمانو آمده است که:
 
1. آژانس به دنبال توافق با ایران درباره یک رویکرد ساختاری برای شفاف‌سازی همه مسایل باقی‌مانده با تمرکز بر مسایل ترسیم شده در ضمیمه سند GOV/2011/65 بوده است.
 
2. آژانس درخواست کرده که ایران اظهارات اولیه در ارتباط با مسایل تعیین شده در بخش C ضمیمه GOV/2011/65 را به آژانس ارائه کند.
 
ایران نگرانی‌های آژانس در ارتباط با مسایل تعیین شده در بخش C ضمیمه را رد کرد و آنها را مبتنی بر ادعاهایی بی‌اساس خواند.
 
3. آژانس به عنوان بخشی از رویکرد ساختاری، 13 موضوع را تعیین کرده است که منطبق با موضوع‌های مندرج در ضمیمه سند GOV/2011/65 است که لازم است به آن‌ها پرداخته شود.
 
4. آژانس مدعی است توضیحاتی در مورد ماهیت نگرانی‌های آژانس و اطلاعات در دسترس آن، در مورد پارچین و کارشناس خارجی به ایران ارایه کرد و سوالاتی اولیه‌ را در این راستا به ایران ارائه کرده است که ایران تاکنون به آن‌ها پاسخی نداده است.
 
5. آژانس در مواقع مختلف، از 26 ژانویه 2012 به این طرف، دسترسی به سایت (نظامی) پارچین را درخواست کرده است. ایران بر خلاف قطعنامه GOV/2012/50 هنوز دسترسی به این سایت را برای آژانس فراهم نساخته است.
 
بازرسان آژانس تاکنون دو بار از سایت نظامی پارچین بازدید و بازرسی کرده‌اند و هیچ سند و مدرکی که ایران را به انجام فعالیت‌های هسته‌یی در این سایت متهم کند به دست نیاورده‌اند. در عین حال ایران اعلام کرده است که در صورت رسیدن به یک توافق جامع با آژانس اجازه بازدید بازرسان از این سایت را می‌دهد.
 
در عین حال فریدون عباسی، رییس سازمان انرژی اتمی در حاشیه مراسم اولین سالگرد شهادت شهید مصطفی احمدی‌روشن و رضا قشقایی درباره‌ مذاکرات 27 دی‌ماه ایران و آژانس در تهران اظهار کرد: اگر نمایندگان آژانس که به ایران می‌آیند بدون پیش داوری بیایند و هدف‌شان روشن کردن حقیقت باشد و منصفانه و عادلانه حقوق کشور ما را در نظر بگیرند، حتما در همین جلسه آینده با ما به نتیجه خواهند رسید. اما اگر با پیش داوری قبلی بیایند و بخواهند حقوق ما را نادیده بگیرند فکر نمی‌کنم به نتیجه مثبتی دست پیدا کنند.
 
عباسی در پاسخ به ایسنا مبنی بر این‌که ممکن است در چارچوب توافق بر سر مدالیته همکاری با آژانس ایران تعهداتی فراتر از معاهده‌ی ان‌.پی‌.تی و اساسنامه‌ آژانس را بپذیرد؟ اظهار کرد: ما هیچ چیز را فراتر از چارچوب ان‌.پی.تی نمی‌پذیریم. ما به حرف‌های ادعایی و ارائه مدارکی که مستند نیستند پاسخ نخواهیم داد. پاسخ ما به مدارکی است که آن‌ها به ما تحویل دهند و برای ما قابل قبول باشد.
 
یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز جمعه هفته پیش در توکیو گفت که درباره گفت‌و‌گوها با ایران خوشبین نیست.
 
اما اظهارات آمانو مغایر با ارزیابی خوشبینانه‌ای است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ماه گذشته بعد از دیدار با مقامات ایرانی در تهران ابراز کرد.
 
در عین حال مدیرکل آژانس گفت که مذاکرات با ایران که درباره امکان دسترسی بازرسان آژانس انرژی اتمی به تاسیسات نظامی پارچین خواهد بود، خوش‌بین نیست.
 
وی ادعا کرد: گفت‌وگوها با ایران به صورت خطی پیش نمی‌رود. یک قدم پیش می‌رود، اما بعد دو یا سه قدم به عقب بازمی‌گردد. بنابراین ما نمی‌توانیم بگوییم که (برای نشست 16 ژانویه) چشم‌اندازی خوشبینانه داریم.
 
آمانو احتمال یک توافق در نشست پیش رو را نامشخص دانست.


:: موضوعات مرتبط: داخلی , ,
:: برچسب‌ها: آژانس , هسته ای , انرژی اتمی , سلطانیه ,
:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

ایران نخستین کشور تامین کننده سلاح مقاومت است

ایران همچنان قدرتمندترین کشور متخاصم با رژیم اسرائیل است که توانایی های نظامی بسیار بالایی دارد که تلاویو هنوز از بسیاری از این توانایی ها آگاه نیست
 
 
 
 
 
 
 

دیپلماسی ایرانی: بحث تسلیحات مقاومت و موشک هایی که در اختیار جریان های مقاومت قرار دارد همچنان برای اسرائیلی ها پرسش برانگیز است. به اذعان بیشتر رسانه های اسرائیلی در جنگ اخیر این رژیم علیه نوار غزه سلاح های مقاومت اسرائیلی ها را شوکه کرد و به رغم این که در بوق و کرنا کردند که توانستند به کمک گنبد آهنین بسیاری از موشک های جریان مقاومت فلسطینی را مهار کنند، اما حقیقت نشان می دهد که اسرائیلی ها از مهار موشک های مقاومت ناتوان بوده اند. تلاویو مدعی است که در این جنگ توانست نزدیک به 80 درصد موشک های مقاومت را مهار کند و تنها در حدود 450 موشک از کل موشک های شلیک شده به اسرائیل به هدف اصابت کردند. در حالی که نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی می گویند به رغم هزینه های هنگفتی که صرف ساخت گنبد آهنین شده است، این گنبد تنها 54 درصد از موشک های شلیک شده از سوی جریان مقاومت فلسطینی در نوار غزه را مهار کرد و آن چه تلاویو می گوید دروغ است و بیشتر جنبه تبلیغاتی در شب انتخابات این رژیم دارد.

بر اساس گزارش ویژه ای که مرکز اطلاعات امنیتی مبارزه با تروریسم، وابسته به سازمان امنیت اسرائیل منتشر شده است، ایران مهم ترین کشور مرتبط تسلیحاتی با جریان های مقاومت فلسطینی در راس آنها حماس در غزه است و حتی در جنگ اخیری که اسرائیل علیه نوار غزه انجام داد و نتوانست کاری از پیش ببرد، سلاح ها و موشک های ایرانی توانستند کمک شایانی به جریان های فلسطینی بکنند.

به گزارش روزنامه القدس العربی، چاپ لندن، بر اساس این گزارش توانایی شوک آوری که جریان مقاومت اسلامی در جنگ 8 روزه علیه نوار غزه از خود نشان داد در حقیقت با کمک های بسیار ایران صورت گرفته است.

بنا به این گزارش انبارهای بزرگ تسلیحات حاوی هزاران موشک که موشک های ایرانی نیز جزء آنها هستند در نوار غزه وجود دارد که مشابه موشک هایی هستند که اخیرا در جنگ غزه استفاده شدند. به گفته این گزارش بسیاری از موشک هایی که در این انبار هستند موشک های ساخته شده توسط خود فلسطینی ها است که از تکنولوژی ایرانی در ساخت آنها استفاده شده است.

به ادعای گزارش مرکز اطلاعات امنیتی مبارزه با تروریسم، انباری در غزه شناسایی شده است که حاوی موشک های فجر 5 ایرانی و موشک های محلی M75 است که در عملیات اخیر اسرائیل علیه نوار غزه نیز توسط فلسطینی ها استفاده شدند و شهرها و شهرک های فلسطینی توسط آنها موشک باران شدند.

به گفته این گزارش بیشتر تسلیحات و موشک هایی که به جریان های مقاومت فلسطینی می رسند از طریق دریا و خشکی به دست آنها می رسند و بخشی نیز توسط شبکه های قاچاق اسلحه و بازرگانان فعال در بازار سیاه سلاح برای فلسطینی ها فرستاده می شوند. مثلا برخی از این سلاح ها از طریق ایران به سودان ارسال شده و از آن جا از طریق سودان به مصر انتقال یافته و سپس به وسیله تونل های زیر زمینی که همگی تحت کنترل حماس هستند، به غزه فرستاده می شوند. همچنین جریان های مخالف مقاومت فلسطینی از طریق کانال های آبی سلاح ها را از طریق قاچاق دریافت می کنند، حتی یک بار یک کشتی موسوم به ویکتوریا در مارس سال 2011 ضبط شد که حامل سلاح های بسیار پیشرفته برای ارسال به مصر و انتقال آنها از آن کشور به غزه بودند. در تحقیقات مشخص شد که این کشتی حاوی موشک های ساخت چین موسوم به C704 بوده که توانایی حمله به سامانه های دریایی، نظامی و شهری را دارند، به ویژه می توانند اهداف استراتژیک را در مناطق اسدود و المجدل هدف قرار دهند.

این گزارش در پایان نتیجه می گیرد ایران همچنان قدرتمندترین کشور متخاصم با اسرائیل است که توانایی های نظامی بسیار بالایی دارد که تلاویو هنوز از بسیاری از این توانایی ها آگاه نیست و در بعد بین المللی نیز چین به واسطه موشک هایی که در بازار سیاه به فروش رسانده و تلاش می شود که به دست مقاومت فلسطینی برسد، مهم ترین کشور دشمن با اسرائیل در جهان محسوب می شود.



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , داخلی , ,
:: برچسب‌ها: مقاومت فلسطینی - اسرائیل - نوار غزه ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

سخنان رییس جمهور فردا به صورت مستقیم پخش می شود

تهران-با حضور ˈمحمود احمدی نژادˈرییس جمهوری اسلامی ایران در مجلس شورای اسلامی سخنرانی وی به صورت مستقیم از رادیو فرهنگ پخش می شود.

 

به گزارش خبرنگار گروه شب ایرنا قرار است ˈمحمود احمدی نژادˈرییس جمهوری اسلامی ایران فردا چهارشنبه راس ساعت 8و 30 دقیقه صبح در مجلس شورای اسلامی سخنرانی کند.

برپایه این گزارشˈرادیو فرهنگˈ،جلسات علنی مجلس را به صورت زنده پخش می کند و علاقمندان می توانند به صورت زنده از رادیو فرهنگ بر روی موجِ FM، فرکانس 106 و به روایتی فرکانس 107٫3 درجریان سخنرانی رئیس جمهور قرار گیرند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با ارسال نامه‌ای به رئیس‌ مجلس از سخنرانی یک و نیم ساعته رئیس‌جمهور در صحن خبر داده بود که در نتیجه آن مقرر شد فردا(روز چهارشنبه )ساعت 8:30 صبح وقت استماع گزارش ریاست جمهوری باشد.

 



:: موضوعات مرتبط: داخلی , ,
:: برچسب‌ها: سخنان رییس جمهور ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

ايران و ۱+۵ درباره زمان مذاکره به توافق رسيدند

 
فتواي رهبري درباره حرام بودن سلاح هسته اي بالاترين دستور العمل کاري ما است

سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان ضمن اعلام خبر توافق اشميت معاون کاترين اشتون مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا با باقري معاون سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي کشورمان بر سر زمان انجام دور جديد گفتگوهاي ايران با 1+5، گفت : در تماس تلفني بين اين دو ، طرفين بر روي تاريخ برگزاري نشست آينده ايران و ۱+۵ به توافق رسيدند و طرف ايراني پيشنهادات خود را در مورد مکان مذاکرات اعلام کرد.وي اشاره اي به زمان مورد توافق نکرد اما سايت ايران هسته اي خبرداد: ديپلمات ها در تهران مي گويند تاريخ توافق شده ميان ايران و گروه ۱+۵ اواخر ژانويه است. به گزارش خراسان رامين مهمانپرست که صبح روز گذشته در نشست هفتگي خود به سوالات خبرنگاران داخلي و خارجي پاسخ مي داد سرانجام خبري از جلسه آينده ايران و ۱+۵ آورد و در جواب سوالي در مورد زمان و مکان مذاکرات ايران و ۱+۵ گفت : هفته گذشته ايران پيشنهادات خود را در مورد زمان و مکان مذاکرات به طرف ۱+۵ اعلام کرد و در تماس دوشنبه شب اشميت و باقري، دو طرف بر روي زمان مذاکرات به توافق رسيدند . همچنين در مورد مکان گفتگوها پيشنهادات ايران به طرف ۱+۵منتقل وقرارشد پاسخ آنها توسط اشميت دريافت گردد. وي در همين رابطه افزود : زماني که در مورد مکان مذاکرات نيز به توافق لازم رسيديم زمان و مکان نهايي اعلام رسمي خواهد شد. مهمانپرست با اشاره به آخرين دور گفتگوها درمسکو خاطر نشان کرد : جمهوري اسلامي در مسکو تمام پيشنهادات خود را به ۱+۵ ارائه کرد که با استقبال آنها نيز روبرو شد اما پس از گذشت 6ماه هنوز ظاهرا آمادگي براي پاسخ گويي به سوالات ما را ندارند.سخنگوي دستگاه ديپلماسي کشورمان در پاسخ به سئوالي درباره مذاکرات ايران و آژانس که امروز چهارشنبه در تهران برگزار مي شود و همچنين اينکه آمانو از نتيجه مذاکرات اظهار نااميدي کرده است، گفت: اين مذاکرات در چارچوب فني و حقوقي خود دنبال مي شود. ما هميشه آماده مذاکرات سازنده هستيم و اميدواريم در چارچوب حقوق هسته اي کشورمان مذاکرات به نتيجه برسد و آمادگي رفع ابهامات در اين چارچوب را نيز داريم.

 

آمادگي براي ثبت بين المللي فتواي تحريم سلاح هسته اي ....
 


:: موضوعات مرتبط: داخلی , ,
:: برچسب‌ها: ایرانو 5+1"مذاکره ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1391 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد