نوشته شده توسط : مارال
 
وزير امور خارجه کشورمان تهاجم ددمنشانه رژيم صهيونيستي به حومه دمشق را به شدت محکوم کرد و اين اقدام تجاوزکارانه را نقض آشکار حاکميت و تماميت ارضي سوريه دانست.
به گزارش پایگاه خبری صراط ؛ ايران تجاوز رژيم صهيونيستي به خاک سوريه را محکوم کرد.
 
 
وزير امور خارجه کشورمان تهاجم ددمنشانه رژيم صهيونيستي به حومه دمشق را به شدت محکوم کرد و اين اقدام تجاوزکارانه را نقض آشکار حاکميت و تماميت ارضي سوريه دانست.

 علي‌اکبر صالحي افزود: ترديدي نيست که اين تجاوز آشکار در راستاي سياست غرب و صهيونيست‌ها براي فرار رو به جلو و سرپوش نهادن آنان در برابر توفيقات دولت و مردم سوريه در تثبيت حاکميت و بازگرداندن ثبات و امنيت به اين کشور است.
 

وي گفت: اين اقدام حقانيت دولت و مردم سوريه در حمايت از مقاومت و دشمني با صهيونيست‌ها را اثبات و همسويي گروه‌هاي تروريستي و بر هم زننده ثبات و آرامش در اين کشور را با اهداف صهيونيست‌ها بيش از پيش نمايان مي‌سازد.

وي با اشاره به فتنه‌افروزي دائمي صهيونيست‌ها عليه ملت‌ها و کشورهاي مسلمان بر لزوم حفظ هوشياري در کشورهاي منطقه براي جلوگيري از تداوم جنايات رژيم صهيونيستي تاکيد کرد. لازم به ذکر است جنگنده هاي رژيم صهيونيستي روزچهارشنبه باتجاوز به خاک سوريه يک ساختمان تحقيقاتي وعلمي را درمنطقه جمرايا درحومه دمشق هدف قراردادند.

ستاد کل نيروهاي مسلح سوريه با بيان اين که در تجاوز جنگنده هاي رژيم صهيونيستي به خاک سوريه هفت نفر کشته يا زخمي شدند اعلام کرد جنگنده هاي صهيونيستي با پرواز در ارتفاع پايين وارد خاک سوريه شدند.

به گزارش تلويزيون سوريه، ستاد کل نيروهاي مسلح سوريه با صدور بيانيه اي اعلام کرد اسرائيل ظرف دو سال گذشته با همکاري برخي کشورهاي دشمن مردم سوريه براي ضربه زدن به مواضع حياتي و نظامي سوريه همه ظرفيت ها و توانايي خود را به کار گرفت، اما نتوانست موفقيتي حاصل کند. اسرائيل تلاش کرد با کمک عناصر و گروه هاي منحرف مواضع حياتي را در سوريه هدف قرار دهد تا از نقش آن در حمايت از مقاومت و حقوق مشروع موجود در منطقه بکاهد، اما شکست خورد.

براساس اين گزارش اين اقدام اسرائيل پس از آن صورت گرفت که گروه هاي تروريستي بارها براي ورود به اين مرکز و تسلط بر آن تلاش کرده بودند، اما موفق نشده بودند.

به گزارش اين شبکه، جنگنده هاي اسرائيلي در تجاوزي آشکار از منطقه شمالي بلندهاي کوه «الشيخ» و با پرواز در ارتفاع پايين و هم‌سطح رادارها وارد منطقه جمرايا شدند و ساختمان تحقيقاتي و علمي را هدف حمله قرار دادند که در نتيجه آن خسارت هاي مادي زيادي به اين منطقه وارد و ساختمان اين مرکز نيز ويران شد.

به گزارش تلويزيون سوريه، ستاد کل نيروهاي مسلح تاکيد مي کند جامعه بين الملل بايد در اين باره به مسئوليت خود عمل کند. اين اقدامات تروريستي سبب تضعيف سوريه و نقش آن نخواهد شد.

اين اقدام تجاوزکارانه مانع از آن نخواهد شد تا سوري ها از کمک و حمايت از جنبش هاي مقاومت و مسائل عربي عادلانه از جمله مسئله فلسطين دست بردارند.



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

پیشنهاد جدید 1+5 برای مذاکرات

سرویس دیپلماتیک اتحادیه اروپا که از طرف گروه 1+5 مسوولیت برقراری ارتباط با ایران را درباره پرونده هسته‌یی کشورمان برعهده دارد روز چهارشنبه به تهران پیشنهاد داده است که دور جدید مذاکرات در ماه فوریه برگزار شود.

به گزارش پایگاه خبری صراط ؛ مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ریانووستی گفت: ما تاریخ جدیدی در ماه فوریه پیشنهاد کردیم و اکنون منتظر پاسخ ایران هستیم.

 

قبلا قرار بود این ملاقات در اواخر ماه ژانویه در استانبول برگزار شود اما به علت اختلاف بر سر کشور و شهری که قرار است میزبان گفت‌وگوها باشد، این مذاکرات به تعویق افتاد.

 

آخرین دور مذاکرات که سومین دور در سال 2012 بود روزهای هجدهم و نوزدهم ژوئن گذشته در مسکو برگزار شد.

 

پیش از آن نیز به ترتیب در روزهای چهاردهم آوریل و بیست و سوم و بیست و چهارم مه، استانبول و بغداد میزبان مذاکرات بودند.



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , داخلی , ,
:: برچسب‌ها: اخبار روز , جدیدترین خبرها"احمدی نژاد"آمریکا ,
:: بازدید از این مطلب : 413
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال
به گزارش صراط، هادیه پندلتون هفته گذشته هنگام قدم زدن در یکی از محله های ثروتمند شیکاگو توسط فری مسلح به قتل می رسد، اما خبر مرگ وی پنجشنبه در رسانه های آمریکا بازتاب یافت.

یک پسر 16 ساله نیز که همراه وی بود نیز بر اثر اصابت گلوله زخمی شده و اکنون در بیمارستان است.

پلیس گفته است که ظرف یک ماه گذشته، بر اثر تیراندازی بیش از 40 نفر در شهر شیکاگو به قتل رسیده اند.

در حالیکه بحث بر سر قانون حمل سلاح داغ است، قتل این دختر پانزده ساله که در مراسم تحلیف باراک اوباما جز گروه موسیقی بود، بازتاب گسترده ای در رسانه های آمریکا داشته است.

ماه گذشته جوانی مسلح با ورود به یک مدرسه ابتدایی در شهر نیوتاون ایالت کانتیکت، 20 کودک 6 و 7 ساله و معلمان آن ها را به قتل رساند.

به دنبال این کشتار، فشار افکار عمومی و انتقاد به دسترسی آزادانه مردم به اسلحه باعث شد که باراک اوباما و برخی مقام های کنگره خواستار بررسی قوانین حمل و نگهداری سلاح در کشور و ایجاد محدودیت هایی در این زمینه شوند.

با وجود امضای لایحه پیشنهادی برای محدود کردن حمل سلاح توسط اوباما، بسیاری تردید دارند که به دلیل نفوذ لابی اسحه در کنگره، این محدودیت ها تاثیر خاصی بر کاستن از تعداد تیراندازی ها و خشونت های ناشی از آن در این کشور داشته باشد.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , خارجی , ,
:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال
«اگر ساواك و کمیته مشترک شکل نگرفته بود‌، مبارزین ایرانی زود‌ترموفق مي‌شد‌ند‌ وانقلاب اسلامي‌زود‌تر به نتيجه مي‌رسيد‌.»جمله معروف فرید‌ون توانگری(معروف به آرش) از بازجویان معروف کمیته مشترک ساواک و شهربانی که د‌راعترافات تلويزیونی خود‌، بعد‌ ازد‌ستگیری توسط نیروهای انقلابی بیان می‌کند‌.
د‌رآن فضای سیاسی که مبارزه علیه رژیم پهلوی شد‌ت گرفته بود‌، وحد‌ت مناسبی بین نیروهای انتظامي، امنیتی مانند‌ شهرباني، ژاند‌ارمری و ساواک برای سرکوب مرد‌م وجود‌ ند‌اشت. ژاند‌ارمري و شهربانی به روش خود‌ به د‌ستگیری مبارزین می‌پرد‌اختند‌ وساواک به روش خود‌ش به سرکوب آنها مباد‌رت مي‌كرد‌. این عد‌م هماهنگی و تعاد‌ل سبب شد‌ه بود‌ مبارزین بتوانند‌ ازد‌ست رژیم تاحد‌ود‌ي بگریزند‌.

د‌رد‌هه پنجاه کمیته ضد‌ خرابکاری د‌رمیان طیف‌های گوناگون مبارزان سیاسی جایی شناخته شد‌ه و مشترک بود‌. این وجه اشتراک به آن د‌لیل بود‌ که ساختمان کمیته مشترک، زند‌انیان سیاسی ازطیف‌های گوناگون را د‌رخود‌ جای د‌اد‌ه بود‌.
 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال
جعفر قادری تصریح کرد: اینکه این لیست شامل چه افرادیست مساله ی ما نیست، بلکه موضوع اینست که الان ۷۰-۸۰ میلیارد تومان از سرمایه های کشور در دست این افراد است و ما با مشکل اقتصادی مواجه شده ایم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به لیست ۳۰۰ نفره مفسدان اقتصادی گفت: لیست ۳۰۰ نفره مفسدان همچون توپی است که دولت به زمین دیگران می اندازد. 

جعفر قادری تصریح کرد: اینکه این لیست شامل چه افرادیست مساله ی ما نیست، بلکه موضوع اینست که الان ۷۰-۸۰ میلیارد تومان از سرمایه های کشور در دست این افراد است و ما با مشکل اقتصادی مواجه شده ایم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید دولت این لیست را در اختیار قوه قضائیه قرار دهد و افرادی که به واقع دارایی های زیادی دارند و از این تسهیلات بانکی سوء استفاده می کنند را شناسایی کرده و پولها را بازپس بگیرند. در این میان افرادی هم هستند که تسهیلاتی گرفته اند و الان به دلیل مشکلات اقتصادی به واقع توان باز پرداخت آنها را ندارند.

 

این نماینده مجلس اذعان داشت: موضوع لیست ۳۰۰ نفره مفسدان اقتصادی که دولت آن را مطرح کرد و ادامه دار شده یک پشت پرده سیاسی دارد که نمی خواهم به آن اشاره کنم. اما بهتر است به جای سروصدا کردن ، دولت و قوه قضائیه با تعامل و مشترکا موضوع را حل کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه دولت فرافکنی کرده و تسهیلاتی که توسط بانک های دولتی به این افراد پرداخت شده را خود باید پس می گرفت، تاکید کرد: این پول ها و تسهیلات از طریق بانک های دولتی پرداخت شده است و باید ضمانت های معتبر برای بازپرداخت آنها گرفته می شد. اما متاسفانه این اتفاق نیفتاده و اکنون خود دولت هم نمی تواند تسهیلات را پس بگیرد.

به گزارش زندگی،قادری در پایان اظهار داشت: افرادی که از این تسهیلات برای مقاصد خود بهره برده اند، یا افرادی که بدون دریافت ضمانت های کافی این تسهیلات را با رابطه پرداخت کرده اند باید از طریق مراجع قضائی با آنها برخورد جدی و قاطع صورت بگیرد و در این میان دولت نیز لازم نیست فضاسازی زیادی کند.



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: لیست , مفسدان , اقتصادی , برنامه , بودجه ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال
"باراک اوباما" معاون مشاور امنیت ملی خود را به عنوان رئیس جدید کاخ سفید معرفی کرد.
خبرگزاری فرانسه، "دنیس مک دانوف" از مشاوران امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا رئیس جدید کاخ سفید می شود. "باراک اوباما" در معارفه این سیاستمدار ۴۳ ساله در واشنگتن گفت : وی یکی از مشاوران نزدیک و قابل اعتماد من است.

به این ترتیب مک دانوف به عنوان عالیرتبه ترین همکار رئیس جمهوری آمریکا جانشین "جک لو" می شود. بر این اساس لو به عنوان وزیر دارایی جدید دولت اوباما معرفی شده است.

مک دانوف در دوره نخست ریاست جمهوری اوباما به همراه "تام دونیلون" در هسته داخلی یاران وی بوده و طی این سالها نقش اصلی را در تصمیم گیری های حساس دولت آمریکا ایفا کرده است.

از جمله این موارد می توان به خروج نظامیان آمریکایی از عراق و برنامه ریزی برای خروج نظامیان این کشور از افغانستان اشاره کرد.

گفتنی است این سیاستمدار اهل مینه سوتا در دانشگاه جرج تاون واشنگتن تحصیل کرده و مدتها به عنوان مشاور سیاست خارجی "تام دشل" سناتور پیشین جمهوریخواه فعالیت کرده است.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: رئیس , کاخ , سفید , باراک , اوباما , آمریکا , امنیت , ملی , ,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال
 
 

 

 
 
روزنامه‌هاي امروز کشور که تا ساعاتي ديگر بر روي کيوسک هاي مطبوعاتي قرار مي گيرند عناوين مهم خود را به موضوعات زير اختصاص دادند.
مهمترین عناوین روزنامه های امروز را در اینجا می توانید بخوانید.

*جام جم
-تور دوچرخه‌سواري جاده‌اي در استراليا
-بخشنامه جديد قوه قضاييه درباره معوقات بانكي
-مهريه 124 هزار سكه‌اي داماد را فراري داد
-احتمال 2 برابر شدن وام خودرو

*کیهان

-گام بلند دستگاه قضايي براي مبارزه با مفاسد اقتصادي
- بدهكاران بانكي ممنوع الخروج مي شوند
- سيدحسن نصرالله: روياي سرنگوني بشار اسد تحقق نخواهد يافت
- با وجود توافقات قبلي 1+5 از مذاكره با ايران طفره رفت

*وطن امروز
-بی‌بی‌سی دروازه فراماسونری؛ آگهي بنگاه خبرپراكني بريتانيا براي محافل شيطاني
-تقابل گروه‌های مصری در دومين سالگرد انقلاب اين کشور ادامه دارد؛کشته در پورت سعيد
-فرار غرب از منطق ایرانی؛ نشست ایران و 1+5 یک ماه به تعویق افتاد
-دبیرکل حزب‌الله لبنان: سقوط نظام سوریه خیالبافی است

*خراسان
-27 کشته در اعتراض ها به حکم اعدام 21 متهم حادثه ورزشگاه پورت سعيد    
-رئيس مجلس: رهبر انقلاب هيچ تأکيدي بر اجراي سريع فاز دوم هدفمندي نداشتند    
-فيلم‌هاي سه بعدي در جشنواره فجر مشهد اکران مي‌شود
-کرباسچي: کارگزاران بر حضور و فعال بودن اصلاح طلبان در انتخابات تأکيد دارد

*آرمان
 -کاندیدای انتخابات نخواهم شد در ائتلاف حضور ندارم؛ لاریجانی: به عسگراولادی هجمه نکنید
- محسن هاشمی در گفت وگو با آرمان:پدرم از گفتمان خود عدول نکرد
-نشست محرمانه موتلفه با اصلاح‌طلبان
- تعلیق 16 قاضی دادگستری استان تهران 
 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: مهمترين , عناوين , روزنامه ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال
بعد از آرامشی کوتاه در مناقشه هسته ای ایران و خارج شدنش از اولویت های جامعه جهانی به دلیل بحران ها و تحولات منطقه ای به خصوص وجود تنش در سوریه و سرگرم بودن ایالات متحده امریکا به تشکیل دولت جدیدش، پرونده هسته ای ایران مجددا از سایه در آمده و دوباره در سطح جهانی مطرح شده و مورد اهتمام سیاستمداران و دیپلمات های بین المللی قرار گرفته است.
 به صراحت باید گفت که ایران و پرونده هسته ای آن یکی از اولویت های سناتور جان کری، وزیر امور خارجه جدید ایالات متحده امریکا است. انتخاب او از سوی پرزیدنت باراک اوباما نشان می دهد که وی چه سیاست دو گانه ای را از طریق اعمال تحریم ها از یک سو و تاکید بر ادامه مذاکرات دیپلماتیک در قبال پرونده هسته ای ایران از سوی دیگر دنبال می کند.

کری در همین ابتدای کار گفته است که در هر لحظه هر چیزی ممکن است حتی اگر لازم باشد از گزینه نظامی هم استفاه می کنیم تا ایران را از رسیدن به اهداف هسته ای اش بازداریم.

این در حالی است که تمامی بازنشستگان و سیاستمداران اسرائیلی درباره برنامه هسته ای ایران اظهار نظر کرده اند. از اظهارات تند و تیز مقام های بازنشسته و فعلی اسرائیلی که چیز تازه ای نیست و همواره وجود داشته، بگذریم، اروپایی ها نیز اظهار نظرهای تازه ای را درباره برنامه هسته ای ایران آغاز کرده اند.

 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: ایران , آمریکا , بازی , اوباما , ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال
"با توجه به وضعيتي که آن هم ماحصل دولت‌هاي نهم و دهم است، براي انتخابات رياست جمهوري بيش از 40 و اخيراً 50 كانديدا مفروض است. در صورتي كه در بدترين شرايط تعداد به 7 يا 8 نفر مي‌رسيد. حتي در گذشته‌هاي دور براي رقابت انتخاباتي بايد دنبال كانديدا مي‌گشتيم. "
 مشروح گفت‌وگوي محسن هاشمي را در ادامه مي‌خوانيد:

اکنون هم سياسيون و هم بزرگان کشور تاکيد دارند که رمز گذر از مشکلات کنوني داخلي و خارجي، وحدت نيروهاي انقلاب و همچنين حضور پرشور مردم در انتخابات سال آينده است. اين حضور پرشور به چه نحوي محقق خواهد شد؟


در آستانه سي و چهارمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي قرار داريم. در زمان پيروزي انقلاب 17 سال داشتم و به دليل نزديكي به دست‌اندركاران انقلاب و جريان‌هاي سياسي در جريان خيلي از امور قرار دارم. هم اكنون 51 سال دارم و تجربه گرانقدري را در طول اين سال‌ها بدست آورده‌ام. در طول اين سال‌ها همان طور كه مي‌دانيد و بارها گفته شده ، بيش از 30 انتخابات مهم برگزار شده است. انتخابات مربوط به مجلس پيش‌نويس قانون اساسي، همه پرسي قانون اساسي، همه‌پرسي نوع حكومت و انتخابات رياست جمهوري تابه‌حال 10 بار و انتخابات مجلس نيز نزديك به 14 بار البته با ميان دوره‌اي‌ها و انتخابات خبرگان ، انتخابات شوراها و .... در شرايطي بودم كه تمامي اين انتخابات را مملوس زير نظر داشتم و در بخش مهمي از آنها درگير فكري يا عملي بوده‌ام، لذا با اين سابقه مي‌توانم بگويم كه تا به حال جمهوري اسلامي ايران انتخاباتي با اين حساسيت نداشته است.



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , داخلی , ,
:: برچسب‌ها: محسن‌ هاشمي , انتخابات , 92 , روشنگري , رياست‌جمهوري ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

بي‌بي‌سي ربع‌پهلوي را هم مسخره‌كرد!

به گزارش پایگاه خبری صراط ؛ کیهان در ستون ویژه های خود نوشت:
بي بي سي ربع پهلوي را مسخره كرد!
«انتخابات آزاد» عنوان كليد واژه فتنه جديدي است كه از هفته ها قبل در تقسيم كاري مشترك ميان فتنه گران، اپوزيسيون خارج نشين و دنباله هاي داخلي آنها مورد استفاده قرار گرفته است. در همين رابطه رضا ربع پهلوي، فرزند شاه معدوم ايران در ادامه دوره گردي هاي خود با حضور در برخي رسانه هاي ضد انقلاب از جمله شبكه شايعه پراكني بي بي سي، ارگان رسمي دولت انگليس، براي دومين بار ظرف يك هفته گذشته نظرات خود را براي اجرايي شدن انتخابات آزاد در ايران بازگو كرد.

مجري بي بي سي در توضيح ابتدايي برنامه خود گفت: «ميهمان امشب ما كسي است كه مدتي است تلاش مي كند جبهه اي از نيروهاي مخالف ايران را به دور هم جمع كند. مي گويد هدف او از اين كار دستيابي به شرايط مناسب براي برگزاري انتخابات آزاد، سالم و آزادانه در ايران است...»

مجري در ادامه برنامه پرسيد؛ «شما مدتي است كه تلاش مي كنيد شوراي ملي ايران متشكل از نيروهاي مخالف جمهوري اسلامي ايران را تشكيل دهيد چرا فكر مي كنيد وجود چنين تشكيلاتي آن هم در خارج از كشور لازم است؟» و ربع پهلوي با سياه نمايي از اوضاع ايران گفت: «بسياري از آزاديخواهان مملكت به هر حال به اين نتيجه رسيده اند كه تنها راه خروج از بن بست به وجود آمده در داخل كشور كه به خاطر ماهيت نظام حاكم بر ايران است، تشكيل يك نظام سكولار پارلماني است كه دموكراسي واقعي را در مملكت بتواند برقرار كند.»

 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: بي‌بي‌سي , ربع‌ , پهلوي , مسخره‌ , کیهان ,
:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال
کیهان در ستون ویژه های خود نوشت:
بي بي سي ربع پهلوي را مسخره كرد!
«انتخابات آزاد» عنوان كليد واژه فتنه جديدي است كه از هفته ها قبل در تقسيم كاري مشترك ميان فتنه گران، اپوزيسيون خارج نشين و دنباله هاي داخلي آنها مورد استفاده قرار گرفته است. در همين رابطه رضا ربع پهلوي، فرزند شاه معدوم ايران در ادامه دوره گردي هاي خود با حضور در برخي رسانه هاي ضد انقلاب از جمله شبكه شايعه پراكني بي بي سي، ارگان رسمي دولت انگليس، براي دومين بار ظرف يك هفته گذشته نظرات خود را براي اجرايي شدن انتخابات آزاد در ايران بازگو كرد.

مجري بي بي سي در توضيح ابتدايي برنامه خود گفت: «ميهمان امشب ما كسي است كه مدتي است تلاش مي كند جبهه اي از نيروهاي مخالف ايران را به دور هم جمع كند. مي گويد هدف او از اين كار دستيابي به شرايط مناسب براي برگزاري انتخابات آزاد، سالم و آزادانه در ايران است...»

مجري در ادامه برنامه پرسيد؛ «شما مدتي است كه تلاش مي كنيد شوراي ملي ايران متشكل از نيروهاي مخالف جمهوري اسلامي ايران را تشكيل دهيد چرا فكر مي كنيد وجود چنين تشكيلاتي آن هم در خارج از كشور لازم است؟» و ربع پهلوي با سياه نمايي از اوضاع ايران گفت: «بسياري از آزاديخواهان مملكت به هر حال به اين نتيجه رسيده اند كه تنها راه خروج از بن بست به وجود آمده در داخل كشور كه به خاطر ماهيت نظام حاكم بر ايران است، تشكيل يك نظام سكولار پارلماني است كه دموكراسي واقعي را در مملكت بتواند برقرار كند.»
 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: بي‌بي‌سي , ربع‌ , پهلوي , مسخره‌ , کیهان , ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال
وزیر امور خارجه کشورمان از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران مالی خبر داد و بر ضرورت برقراری ثبات و آرامش در این کشور تأکید کرد.‬
به گزارش پایگاه خبری صراط ؛ علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان شنبه شب در بدو ورود به فرودگاه آدیس آبابا به منظور شرکت در بیستمین نشست سران اتحادیه آفریقا در جمع خبرنگاران اعزامی و در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص مداخلات نظامی برخی کشورهای غربی در مالی، با بیان اینکه بورکینافاسو از طرف اتحادیه اروپا مسئول میانجیگری در این زمینه است، به ملاقات‌های اخیرش با وزیر خارجه بورکینافاسو و رئیس جمهور بنین اشاره کرد و گفت: در این ملاقات‌ها در خصوص بحران مالی گفت‌وگو و اعلام کردم که به عنوان رئیس جنبش عدم تعهد آمادگی داریم به حل و فصل بحران در مالی قبل از ریشه دارتر شدن کمک کنیم و باید هر چه زودتر جلوی این خونریزی را گرفت.‬

وی با ذکر این نکته که در حال حاضر تعداد زیادی از مردم کشور مالی آواره و به کشورهای اطراف پناه برده‌اند، افزود: باید هر چه سریع‌تر ثبات و استقرار در مالی برقرار شود، زیرا در جهت مصلحت جامعه بین‌الملل خواهد بود.
 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: آمادگی , ایران , حل , بحران , مالی , آتی نیوز ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال
گروه 1+5: بسیار شگفت‌زده شده‌ایم
 
سخنگوی کاترین اشتون، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی می‌گوید ایران برای تعیین زمان و مکان مذاکرات با گروه ۱+۵ تاخیر می‌کند و هربار پیش‌شرط‌های تازه‌ای می‌گذارد.

 

جام سیاسی؛ سایت رادیو فردا(Radio Farda) نوشت: «سخنگوی کاترین اشتون، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی می‌گوید ایران برای تعیین زمان و مکان مذاکرات با گروه ۱+۵ تاخیر می‌کند و هربار پیش‌شرط‌های تازه‌ای می‌گذارد.»

 



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: 1+5"آمریکا"بی بی سی ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

كابينه احمدي‌نژاد به مرز راي اعتماد مجدد نزديک مي‌شود

اعلام وصول طرح استيضاح وزير كار به دليل ادامه فعاليت سعيد مرتضوي در راس سازمان تامين اجتماعي، مهم‌ترين اتفاق روز گذشته بهارستان بود.

استيضاحي كه تاكنون گفته مي‌شد 12 امضا دارد، ديروز با 18 امضا اعلام وصول شد تا بالاخره پس از 9 ماه حكمراني مرتضوي در تامين اجتماعي و در حالي كه حالا ديگر وزير اگر بخواهد هم اختيار عزل او را ندارد، شيخ‌الاسلامي هم در آستانه خداحافظي با كابينه احمدي‌نژاد قرار بگيرد.

پس از اعلام وصول اين استيضاح، نخستين نكته‌يي كه مطرح شد، اين بود كه با توجه به عزل‌ها، استيضاح‌ها و ادغام‌هاي پيشين، آيا بركناري شيخ‌الاسلام، كابينه را در معرض راي اعتماد مجدد قرار خواهد داد يا خير. چرا كه پيش از اين و در موسم بركناري وزير ارتباطات و وزير بهداشت و درمان، اعلام شده بود كه تعداد تغييرات كابينه احمدي‌نژاد به عدد هشت رسيده است.



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: احمدی نژاد"اعتماد"مجلس"مردم ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال
یکی دیگر از مجریان شبکه بی‌بی‌سی به اتهام تجاوز به زنان و کودکان مجرم شناخته شد.
   
به گزارش واحد مرکزی خبر، پلیس انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد یک مجری دیگر شبکه بی بی سی به نام استوارت هال در دادگاهی در انگلیس در مورد اتهام تجاوز به زنان و دختر بچه ها مجرم شناخته شد.

 
مجرم شناخته شدن این مجری کهنه کار بی بی سی که اکنون هشتاد و سه سال دارد بر ابعاد رسوایی جنسی مسئولان شبکه بی بی سی در دهه های گذشته افزوده است.

 
پیشتر دادستان انگلیس، جیمی ساویل دیگر مجری معروف بی بی سی را که سال گذشته مرد در مورد سوء استفاده جنسی از دختران کم سن و سال مجرم شناخته بود.

 
هال که تا این اواخر نیز در برنامه های بی بی سی ظاهر می شد در ماه دسامبر به هتک حرمت دختران کم سن و سال متهم شده بود. وی اکنون به قید وثیقه آزاد است و باید در روز هفتم فوریه میلادی در دادگاهی در شهر پرستون در شمال غربی انگلیس حاضر شود.

 
به گفته پلیس انگلیس، هال در سال 1976 به زنی بیست و دو ساله تجاوز کرده است. هتک حرمت دختران کم سن و سال نیز در خلال سال های 1967 تا 1986 صورت گرفته است و چهارده دختر نه تا شانزده ساله از سوی وی هتک حرمت شده اند.

 
شبکه بی بی سی هنوز هیچ اظهار نظری درباره محکومیت هال نکرده است. به گزارش خبرگزاری رویترز، مدیر کل سابق بی بی سی بعد از افشای رسوایی ا خلاقی ساویل مجبور به استعفا شد.


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: رسوایی"بی بی سی"آتی نیوز ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

برخورد احمدی‌نژاد با رفتار نامناسب وزیرش با ارباب رجوع‌/ وزیر ‌عذرخواهی کرد

استاندار تهران‌ گفت: روزی در یکی از ملاقات‏های رئیس جمهوری‌ گزارشی از‌ برخورد نامناسب یکی از وزرا با مردم به احمدی‌نژاد رسید‌ که رئیس جمهوری از این بابت بسیار ناراحت شد و دستور داد تا فرد را به نزد آن وزیر ببرند تا وزیر از او عذرخواهی کند.‌

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، مرتضی تمدن عصر امروز در جمع شماری از مردم شهرستان پردیس اظهار داشت: در حال حاضر، گزارش‏های بسیار زیادی از منطقه در خصوص وجود ساخت و سازهای غیرمجاز حتی در داخل بافت شهری به استانداری تهران ارسال می‏شود.

وی ادامه داد: «فردی مجوز ساختمان سه طبقه می‏گیرد، در عوض پنج طبقه می‏سازد؛ فرد دیگری پروانه یک هزار متر مربع زیربنا را می‏گیرد و 3 هزار متر مربع می‏سازد و هیچ کس به هیچ کس نیست».

تمدن اضافه کرد: ما قوانین و ضوابط داریم و باید جلوی این خودسری‏هایی که مردم منطقه را نگران و آنها را به موضوع بدبین کرده است، را گرفت.



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: احمدی نژاد"ارباب رجوع"برخورد وزیر ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

درخواست فائزه‌هاشمی از نمایندگان

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه بازدید از زندان اوین به نسیم گفت:"بند نسوان اوین شامل محکومان بهایی، منافقین و فتنه‌گران ۸۸ بود که فائزه هاشمی خود را وکیل بند آنها می‌دانست."

وی به همراه اعضای کمیسیون امنیت ملی، از بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات و بند ۳۰۹ مربوط به زندانیان فتنه، امنیت ملی، منافق و چپ، القاعده، ملی و مذهبی، مشارکت، نهضت آزادی، اهل سنت و بهائیت و همچنین چند تن از محکومان اختلاس ۳ هزار میلیاردی که از مدیران شرکت‌ها و بانک‌ها و ادارات بودند، بازدید کردند.

مهمترین محورهای گفت و گو با صفر نعیمی‌‌رز پس از بازدید از اوین به شرح زیر است:



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: نمایندگان"فائزه هاشمی" ,
:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

آمادگی آمریکا برای آزمایش اینترنت چمدانی

روزنامه نیویورک تایمز نخستین روزنامه‌ای بود که از طرح آمریکا موسوم به اینترنت چمدانی پرده برداشت.
 
طبق گزارش این روزنامه آمریکایی، دولت اوباما در حال هدایت تلاش‌های جهانی برای ایجاد یک اینترنت و شبکه تلفن
 
همراه «در سایه» است تا برخی گروه ها در کشورهای مختلف، بتوانند از آن استفاده کنند

...

61txt791b90d2axxlp7s.jpg

در ادامه مطلب



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: اینترنت"امریکا"جنگ سایبری" ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

از بحث های احمدی نژاد تعجب کردم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس گفت:بحث هایی که رئیس جمهور کرد شاید برای ابتدای دوره یک کاندیدای ریاست جمهوری خوب باشد و آن هم برای کسی که خیلی از وضعیت کشور آگاهی نداشته باشد.

جعفر قادری درهمین راستا به ایلنا گفت:معتقدیم اگر احمدی نژاد به قصد تعامل آماده بود که جای تعامل در صحن علنی مجلس نیست بلکه تعامل باید در کمیسیون ها صورت گیرد.

قادری ادامه داد: اصولی تر و بهتراین است که نقطه نظرات و دیدگاه ها در غالب طرح و لایحه به کمیسیون ها و صحن علنی مجلس بیاید. البته راه دیگرش نیز این است که جلسات مشترک بین دولت و مجلس برگزار شود اما ما از این جلسات هم چیزی ندیده ایم.

نماینده شیراز در مجلس نهم شورای اسلامی گفت:درواقع ایشان برای مردم صحبت کرد و رفت و نمایندگان هم برای مردم صحبت و پاسخ بخشی از حرف ها را برای مردم عنوان کردند. بحث هایی که ایشان مطرح کرد در واقع بحثی نبود که مجلس بخواهد خیلی روی آن وقت بگذارد.

قادری تاکید کرد: بحث هایی که او کرد شاید برای ابتدای دوره یک کاندیدای ریاست جمهوری خوب باشد و آن هم برای کسی که خیلی از وضعیت کشور آگاهی نداشته باشد.
این نماینده مجلس در پایان گفت: از بحث های احمدی نژاد تعجب کردم.



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: مجلس"احمدی نژاد" ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

ایران نخستین کشور تامین کننده سلاح مقاومت است

ایران همچنان قدرتمندترین کشور متخاصم با رژیم اسرائیل است که توانایی های نظامی بسیار بالایی دارد که تلاویو هنوز از بسیاری از این توانایی ها آگاه نیست
 
 
 
 
 
 
 

دیپلماسی ایرانی: بحث تسلیحات مقاومت و موشک هایی که در اختیار جریان های مقاومت قرار دارد همچنان برای اسرائیلی ها پرسش برانگیز است. به اذعان بیشتر رسانه های اسرائیلی در جنگ اخیر این رژیم علیه نوار غزه سلاح های مقاومت اسرائیلی ها را شوکه کرد و به رغم این که در بوق و کرنا کردند که توانستند به کمک گنبد آهنین بسیاری از موشک های جریان مقاومت فلسطینی را مهار کنند، اما حقیقت نشان می دهد که اسرائیلی ها از مهار موشک های مقاومت ناتوان بوده اند. تلاویو مدعی است که در این جنگ توانست نزدیک به 80 درصد موشک های مقاومت را مهار کند و تنها در حدود 450 موشک از کل موشک های شلیک شده به اسرائیل به هدف اصابت کردند. در حالی که نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی می گویند به رغم هزینه های هنگفتی که صرف ساخت گنبد آهنین شده است، این گنبد تنها 54 درصد از موشک های شلیک شده از سوی جریان مقاومت فلسطینی در نوار غزه را مهار کرد و آن چه تلاویو می گوید دروغ است و بیشتر جنبه تبلیغاتی در شب انتخابات این رژیم دارد.

بر اساس گزارش ویژه ای که مرکز اطلاعات امنیتی مبارزه با تروریسم، وابسته به سازمان امنیت اسرائیل منتشر شده است، ایران مهم ترین کشور مرتبط تسلیحاتی با جریان های مقاومت فلسطینی در راس آنها حماس در غزه است و حتی در جنگ اخیری که اسرائیل علیه نوار غزه انجام داد و نتوانست کاری از پیش ببرد، سلاح ها و موشک های ایرانی توانستند کمک شایانی به جریان های فلسطینی بکنند.

به گزارش روزنامه القدس العربی، چاپ لندن، بر اساس این گزارش توانایی شوک آوری که جریان مقاومت اسلامی در جنگ 8 روزه علیه نوار غزه از خود نشان داد در حقیقت با کمک های بسیار ایران صورت گرفته است.

بنا به این گزارش انبارهای بزرگ تسلیحات حاوی هزاران موشک که موشک های ایرانی نیز جزء آنها هستند در نوار غزه وجود دارد که مشابه موشک هایی هستند که اخیرا در جنگ غزه استفاده شدند. به گفته این گزارش بسیاری از موشک هایی که در این انبار هستند موشک های ساخته شده توسط خود فلسطینی ها است که از تکنولوژی ایرانی در ساخت آنها استفاده شده است.

به ادعای گزارش مرکز اطلاعات امنیتی مبارزه با تروریسم، انباری در غزه شناسایی شده است که حاوی موشک های فجر 5 ایرانی و موشک های محلی M75 است که در عملیات اخیر اسرائیل علیه نوار غزه نیز توسط فلسطینی ها استفاده شدند و شهرها و شهرک های فلسطینی توسط آنها موشک باران شدند.

به گفته این گزارش بیشتر تسلیحات و موشک هایی که به جریان های مقاومت فلسطینی می رسند از طریق دریا و خشکی به دست آنها می رسند و بخشی نیز توسط شبکه های قاچاق اسلحه و بازرگانان فعال در بازار سیاه سلاح برای فلسطینی ها فرستاده می شوند. مثلا برخی از این سلاح ها از طریق ایران به سودان ارسال شده و از آن جا از طریق سودان به مصر انتقال یافته و سپس به وسیله تونل های زیر زمینی که همگی تحت کنترل حماس هستند، به غزه فرستاده می شوند. همچنین جریان های مخالف مقاومت فلسطینی از طریق کانال های آبی سلاح ها را از طریق قاچاق دریافت می کنند، حتی یک بار یک کشتی موسوم به ویکتوریا در مارس سال 2011 ضبط شد که حامل سلاح های بسیار پیشرفته برای ارسال به مصر و انتقال آنها از آن کشور به غزه بودند. در تحقیقات مشخص شد که این کشتی حاوی موشک های ساخت چین موسوم به C704 بوده که توانایی حمله به سامانه های دریایی، نظامی و شهری را دارند، به ویژه می توانند اهداف استراتژیک را در مناطق اسدود و المجدل هدف قرار دهند.

این گزارش در پایان نتیجه می گیرد ایران همچنان قدرتمندترین کشور متخاصم با اسرائیل است که توانایی های نظامی بسیار بالایی دارد که تلاویو هنوز از بسیاری از این توانایی ها آگاه نیست و در بعد بین المللی نیز چین به واسطه موشک هایی که در بازار سیاه به فروش رسانده و تلاش می شود که به دست مقاومت فلسطینی برسد، مهم ترین کشور دشمن با اسرائیل در جهان محسوب می شود.



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , داخلی , ,
:: برچسب‌ها: مقاومت فلسطینی - اسرائیل - نوار غزه ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

احزاب و شخصیت‌ها - رضـا سلیمـانی

کیستی و چیستی شخصیتی چون هاشمی رفسنجانی سؤالی است که، اگرچه خود ایشان و طرفداران و مخالفانش به کرات درباره آن سخن گفته‌اند، اما انگار تمامی ندارد و هنوز از او می‌ترسند و این مرد کهنه‌کار سیاست، وقتی لب به سخن می‌گشاید بلافاصله مورد تجزیه و تحلیل دوست و دشمن قرار می‌گیرد و حتی وقتی به دلایلی نتواند یا نخواهد سخن بگوید، سکوتش نیز تیتر اول خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها می‌شود. به راستی او کیست یا چیست که 33 سال تمام در سیاست ایستاده و حتی در سن 76 سالگی هم نمی‌گذارند از پای بنشیند. عجیب اینکه دشمنانش در اوج کینه و حقد، از یک سو بر تمام شدن تاریخ مصرف و جایگاهش داد سخن می‌دهند و از سوی دیگر از کوچکترین موضع‌گیری، حرکت و واکنشش نمی‌توانند بگذرند و سعی می‌کنند همواره برای فرار از ضعف‌ها، کاستی‌ها و ناتوانی خود با بهانه و بی‌بهانه او را دشمن و طرف دعوای خود معرفی ‌کنند و از این راه خود را مهم جلوه دهند....



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: هاشمی رفسنجانی "خبر آنلاین ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

ادعای تازه آمریکا در مورد ایران

 
یک مرکز پژوهش های نظامی آمریکایی مدعی شد: ایران در سال ۲۰۱۴ قادر به ساخت بمب هسته ای خواهد بود
 
به گزارش "ندای انقلاب" به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، سایت خبری شبکه روسیا الیوم نوشت: کارشناسان هسته ای آمریکا در تازه ترین گزارش خود که امروز دوشنبه منتشر شد، مدعی شده اند که ایران در سال ۲۰۱۴ به مقدار کافی از ماده پلوتونیوم برای ساخت بمب هسته ای دست خواهد یافت.
به نوشته روسیا الیوم، دیوید آلبرایت مسئول گروه کارشناسی تهیه کننده گزارش مذکور و مدیر مرکز پژوهشی دانش و امنیت بین المللی معتقد است که ایران فرصت کافی برای اجرای برنامه ای سری به منظور نصب تعداد زیادی دستگاه سانتریفیوژ در اختیار دارد. وی در ادامه گفت: در حال حاضر بعید است که ایران چنین طرحی در دست اجرا داشته باشد، اما "نگرانی های جدی" در این باره وجود دارد!
در بخشی از این گزارش آمده است: ایالات متحده باید به صراحت به ایران اعلام کند که در صورت انجام اقدامات جدی برای ساخت بمب هسته ای، امریکا از حمله نظامی برای نابود کردن برنامه هسته ای ایران استفاده خواهد کرد.
دور جدید فضاسازی علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران در حالی آغاز شده است که مسئولان جمهوری اسلامی ایران همواره بر این نکته تاکید کرده اند که بمب هسته ای در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران جایگاهی ندارد.
به نظر می رسد ناکامی غرب و متحدان منطقه ای آن در ساقط کردن نظام سوریه و ناامیدی از ایجاد فشار غیر مستقیم بر جمهوری اسلامی از این طریق، بار دیگر غربی ها را به فکر راه های دیگری برای پیشبرد اهداف خود و متهم کردن نظام جمهوری اسلامی ایران انداخته است.
 


:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: ادعای تازه آمریکا در مورد ایران"انرژی هسته ای ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

وزیری که نیامده، خبرساز شده است

اشپیگل آنلاین در گزارشی زیر عنوان "بازگشت نومحافظه‌کاران" به "حمله‌ جنگجویان جورج بوش" علیه نامزد پیشنهادی باراک اوباما برای وزارت دفاع پرداخته است.
 
 
 

جام سیاسی؛ سایت ویچه وله(DW) نوشت: «جناح نومحافظه‌کار جمهوری‌خواهان آمریکا وزنه‌ سنگینی در سیاست خارجی این کشور محسوب می‌شود. این جناح به ویژه در دوران جرج بوش، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده، در لشکرکشی به عراق و افغانستان نقش داشته است. ناظران پیش‌بینی می‌کنند که جلسه کنگره برای رای اعتماد به چاک هیگل، وزیر دفاع پیشنهادی اوباما، به دلیل افزایش مخالفت نومحافظه‌کاران با وی پرچالش خواهد بود. این در حالی است که  هیگل حدود یک دهه و تا سال ۲۰۰۹ میلادی، از سناتورهای جمهوری‌خواه سنای آمریکا بوده است.»

اشپیگل آنلاین در گزارشی زیر عنوان "بازگشت نومحافظه‌کاران" به "حمله‌ جنگجویان جورج بوش" علیه نامزد پیشنهادی باراک اوباما برای وزارت دفاع پرداخته است. این گزارش روز دوشنبه ۱۴ ژانویه (۲۵ دی) منتشر شده است....



:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: برچسب‌ها: وزیری که نیامده , خبرساز شده است " ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال
حمله آمریکا به ایران غیرممکن است
 
باوجودی که به نظر می‌رسد حمله نظامی تنها گزینه برای جلوگیری دائمی ایران از دستیابی به سلاح اتمی است، اما این کار عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت و حمله به پایگاه‌های اتمی ایران، اقدامات تلافی جویانه این کشور را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش 598 به نقل از فارس، اندیشکده «شورای آتلانتیک» در مقاله‌ای به قلم «هارلن اولمن» می‌نویسد: «اگر سال 2012، سالی پر از پرتگاه بود، پس سال 2013 چه چیزی برای ما به ارمغان خواهد آورد؟» این عنوان ستونی است که در مورد پرتگاه‌های مالی، راهبردی و فرهنگی نوشته شده است.‌ با این حال، موضوع نگران کننده این است که ممکن است اتفاق بدتری مانند «پرتگاه ایرانی» رخ دهد....

 



:: موضوعات مرتبط: , , ,
:: برچسب‌ها: حمله آمریکا به ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

دلایل حضور حاجی‌بابایی در جلسه علنی مجلس

 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در تشریح دلایل حضور حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش در جلسه علنی مجلس گفت که وزیر برای تلطیف فضای مجلس و گفت‌وگو و لابی با نمایندگان حضور پیدا کرده است؛ چرا که این هفته در کمیسیون موضوع سوال از وی مطرح است.

عبدالوحید فیاضی با اشاره به حضور حاجی‌بابایی در جلسه علنی امروز مجلس به ایسنا گفت: این هفته برای وزیر هفته‌ی پرمخاطره‌ای است؛ ‌چون هنوز برخی از نمایندگان پی‌گیر موضوع استیضاح هستند و از طرف دیگر دو سوال از آقای حاجی‌بابایی در کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز این هفته مطرح می‌شود.

وی با بیان این‌که حضور وزیر آموزش و پرورش برای تلطیف فضای مجلس است، گفت: مجلس از آقای وزیر دعوت نکرده است و ایشان خودشان برای ارتباط بیشتر با نمایندگان در صحن حاضر شده‌اند که البته منع قانونی ندارد.

وی با اشاره حضور حاجی‌بابایی در جلسه علنی امروز مجلس گفت: حضور حاجی‌بابایی در جلسه علنی امروز مجلس برای لابی و رایزنی با نمایندگان برای استیضاح است که مطمئنا این حضور در تلطیف فضا تاثیر دارد.

فیاض همچنین با بیان این‌که در جلسه علنی سه‌شنبه این هفته کمیسیون آموزش و تحقیقات دو سوال از وزیر آموزش وپرورش مطرح می‌شود، گفت: بنده سوالی را از وزیر مطرح کردم در مورد استخدام غیرقانونی ۵ هزار مربی قرآن که در تابستان امسال انجام شده است و سوال دیگری نیز توسط آقای خضری نماینده پیرانشهر از حاجی‌بابایی مطرح می‌شود.

وی با بیان این‌که در جلسه‌ی امروز مجلس وزیر گفت‌وگو و صحبت‌هایی را با تعدادی از نمایندگان انجام داد، گفت: بنده نیز امروز از وزیر در مورد برخی از صحبت‌هایش سوال کردم، مثلا در رسانه‌ها آمده است که وزیر به برخی از دانش‌آموزان گفته که سرما نخورید؛ چون اگر شما سرما بخورید تقصیر را به گردن من می‌ اندازند! که وزیر در پاسخ به من گفت که این موضوع را به شوخی گفتم که خبرنگار تیتر کرده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: هم‌چنین بنده از وزیر پرسیدم که این صحبت شما در مورد این‌که بدخواهان تعلیم و تربیت را رسوا می‌کنم، چیست، او در پاسخ گفت که بنده در ادامه‌ی صحبت‌های خود به خبرنگار گفته بودم که منظور از بدخواهان، آمریکا و انگلیس است.
 


:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: حضور حاجی‌بابایی در جلسه علنی مجلس " ,
:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

قطعیت اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها

 
رئیس‌جمهور در دیدار ۱۶ نفر از اعضای مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی، بر اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تأکید کرد و گفت در صورتی که اجرای این طرح به تأخیر بیفتد هزینه‌های اجرای آن بیشتر می‌شود.
  • اجتماعی
به گزارش فرهنگ نیوز، شهروز افخمی نماینده ملکان با اشاره به نشست یکشنبه شب مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی با رئیس‌جمهور گفت: در این جلسه ابتدا نمایندگان به طرح مباحثی در ارتباط با مسائل توسعه‌ای استان و همچنین مسائل مدیریتی و مسائل کلان در استان آذربایجان شرقی پرداختند و مسائلی را در این ارتباط مطرح کردند.
وی افزود:
 
ادامه مطلب...


:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: هدفمندی یارانه‌ها"قطعی شدن اجرای مرحله دوم یارانه ها"احمدی نژاد"نماینده مجلس ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

نظر زاکانی درباره حضور احمدی‌نژاد در مجلس

روزنامه اعتماد گفتگویی با علیرضا زاکانی نماینده مجلس درباره حضور احمدی نژاد در مجلس داشته که در ادامه متن این گفتگو را می خوانید.

با توجه به مخالفت‌هاي فراكسيون شما با حضور احمدي‌نژاد در مجلس در زمان طرح سوال از رييس‌جمهور، حالا كه ايشان خودش مي‌خواهد به مجلس بيايد و سخنراني كند، موضع شما چيست؟
ما علاقه‌منديم كه مباحث كارشناسي مطرح شود و به شفاف‌سازي موضوعات كمك كند...

ادامه مطلب...



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: زاکانی " احمدی نژاد"حضور احمدی‌نژاد در مجلس ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

جزئیات جلسه دیشب 16 نماینده با احمدی‌نژاد

 
 

رئیس‌جمهور در دیدار 16 نفر از اعضای مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی، بر اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تأکید کرد و گفت در صورتی که اجرای این طرح به تأخیر بیفتد هزینه‌های اجرای آن بیشتر می‌شود. ....
 

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: احمدی نژاد"نشست 16 نماینده با احمدی نژاد ,
:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

یک مجری زن: فساد اخلاقی بین ما عادی است! + تصاویر

به گزارش بی باک به نقل از خبرنگار وبگردي باشگاه خبرنگاران؛ نفیسه کوهنورد مجری برنامه نوبت شما بی بی سی فارسی درباره گزارش هایی که اخیرا در رابطه با فساد اخلاقی در میان پرسنل بی بی سی فارسی منتشر شده است، ....


:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: فساد اخلاقی ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

مناظر برفی جاده چالوس (گزارش تصویری)

0aenipyo6krpth1j7q7o.jpg

 

عکسهادر ادامه مطلب...



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: مناظر برفی جاده چالوس (گزارش تصویری) "تازه ترین خبرها ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

سه ماه آخر...احمدی نژاد

 

 

 
 
 
 
 
 
سه ماه آخر می شود ناگهان شیر فلکه ها را باز کرد، تیترهایی شبیه این: اعلام آمادگی رسمی احمدی نژاد برای مذاکره مستقیم با اوباما یا حتی "دیدار احمدی نژاد با اوباما" یا رئیس جمهور ابلاغ کرد: پنج برابر شدن یارانه ها...
 
 
 
 
 
پارسینه: سه ماه آخر یعنی "غمی از استیضاح و رای عدم اعتماد و برکناری وزراء" نیست و دست محمود احمدی نژاد برای گماردن "سرپرست" کاملا باز است، سرپرست هم یعنی وزارت رئیس جمهور بر همه وزارتخانه ها، سه ماه آخر یعنی به صفر رسیدن احتمال "رای عدم کفایت رئیس جمهور"، سه ماه آخر یعنی امکان ترکیب "سفرهای استانی" و "سفرهای تبلیغاتی غیررسمی" ، سه ماه آخر یعنی بلند کردن علم "نگذاشتند، این بار رای بدهید تا بشود"، سه ماه آخر یعنی "اگر مشایی بیرون نیاد، پرونده ها بیرون می آد" 

 
سه ماه آخر می شود ناگهان شیر فلکه ها را باز کرد، تیترهایی شبیه این: اعلام آمادگی رسمی احمدی نژاد برای مذاکره مستقیم با اوباما یا حتی "دیدار احمدی نژاد با اوباما" یا رئیس جمهور ابلاغ کرد: پنج برابر شدن یارانه ها... رئیس جمهور ناگفته های هشت ساله را با ملت درمیان می گذراد...یا به دستور رئیس جمهور یارانه غیر مستضعفین قطع شد، احمدی نژاد دستور داد: وصول مالیات از نهادهای عمومی غیردولتی، به دستور رئیس جمهور، فیلترینگ پایان می یابد، رئیس جمهور رسما خواهان پایان حصر موسوی و کروبی شد، با دستور رئیس جمهور صورت گرفت: تغییر و تحول بنیادی در ممیزی در سینما و تاتر و کتاب و شاید چیزی شبیه روزنامه های دوم خردادی در سالهای 77-79 ولی این بار روزنامه های احمدی نژادی! 

 
سه ماه آخر می تواند طعم مکرر "اخطار" داشته باشد: اخطار رئیس جمهور به رئیس مجلس، اخطار قانون اساسی احمدی نژاد به رئیس قوه قضاییه، شورای نگهبان، اخطار رئیس جمهور به ...؛ سه ماه آخر می تواند هر هفته یک مصاحبه تلویزیونی مطبوعاتی داشته باشد، سه ماه آخر احمدی نژاد شاید این طعم و رنگ را داشته باشد، شایدی که شاید خیلی شاید نباشد! 


:: موضوعات مرتبط: , , ,
:: برچسب‌ها: محمود احمدی نژاد , مشایی , سه ماه آخر احمدی نژاد , انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ,
:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 دی 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مارال

 عمان ميانجی پيشنهادی امريكا برای مذاكره با ايران

  

 

 

به گزارش آخرین نیوز، روزنامه اعتماد نوشت:

در چند سال اخير عمان به عنوان يك كانال ديپلماتيك بين ايران و امريكا نقش غيرقابل انكاري داشته است. آزادي ملوانان انگليسي و كوهنوردان امريكايي از ايران و اخيرا آزادي شبنم ميرقلي‌خان از زندان امريكا، از جمله عرصه‌هاي مانوردهي ديپلماتيك مسقط به شمار مي‌رود. اما اكنون به نظر مي‌رسد نقشي واضح‌تر براي عمان در نظر گرفته شده و آن كمك به شكستن حصاري است كه در سه دهه گذشته در روابط ايران و امريكا ايجاد شده است.

روابط ايران و عمان، آن‌گونه كه محمود احمدي‌نژاد، رييس جمهور مي‌گويد، بايد به الگويي براي ديگر كشور‌هاي منطقه تبديل شود چرا كه در بين شيخ نشين‌هاي حوزه خليج فارس، عمان در زمره معدود كشور‌هايي قرار دارد كه كمترين تنش‌ها را با ايران داشته است. اما اين تنها مقامات ايراني نيستند كه به الگوي روابط تهران و مسقط اشاره مي‌كنند بلكه سخنگوي وزارت امور خارجه امريكا نيز بر اين باور است كه سياست خارجي مسقط بسيار هوشمندانه است و بايد الگويي براي كل منطقه باشد. شايد با درك همين ويژگي منحصر به فرد در روابط ايران با يك كشور عربي دوست امريكاست كه كاخ سفيد در ساليان اخير از كانال ارتباطي مسقط براي حل برخي مشكلات با تهران استفاده مي‌كند و سخنگوي وزارت امور خارجه امريكا نيز به اين نتيجه رسيده كه عمان مي‌تواند ميانجي بهبود روابط ايران و ايالات متحده باشد.

روزنامه تايمز عمان، به نقل از آرون اسنيپ، سخنگوي وزارت امور خارجه امريكا در امور خاور نزديك مي‌نويسد، ايالات متحده شايد بتواند با كمك شركايي مانند سلطان عمان، حصار حاكم بر روابط با ايران را بشكند. البته به گفته وي هنوز طرح مشخصي در اين زمينه وجود ندارد اما عمان مي‌تواند يك شريك ارزشمند در پل زدن بر اختلافات ايران و امريكا باشد. وي همچنين اين نكته را خاطرنشان كرد، در صورتي كه شانسي براي مذاكره در آينده با ايران وجود داشته باشد، امريكا بسيار خرسند مي‌شود كه اين روند از طريق عمان دنبال شود.

موضوع مذاكره مستقيم ايران و امريكا كه چند هفته مانده به انتخابات رياست‌جمهوري 6 نوامبر امريكا در روزنامه نيويورك تايمز مطرح شده، واكنش‌هاي مثبت و منفي متعددي به همراه داشت اما تهران و واشنگتن يك نقطه اشتراك داشتند و آن اين بود، توافقي براي مذاكره مستقيم انجام نشده است. اين در حالي است كه تا مدت‌ها پس از انتشار اين گزارش، اخباري درباره ملاقات‌هاي پشت پرده مقامات ايراني و امريكايي در برخي كشورهاي حوزه خليج فارس مطرح مي‌شد، كه اغلب آنها از جانب تهران تكذيب شد.

هرچند باراك اوباما، رييس‌جمهور امريكا اصل توافق بر سر مذاكره مستقيم با ايران را رد كرد، اما در نخستين كنفرانس خبري خود پس از پيروزي در انتخابات از تمايل به گفت‌وگوي رو در رو با ايران سخن گفت؛ موضوعي كه چندي بعد مورد تاكيد هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه نيز قرار گرفت. اما اعلام آمادگي‌هاي مكرر واشنگتن براي مذاكره با تهران، پاسخ روشني از سوي تهران به همراه نداشت. شماري از مقامات جمهوري اسلامي در نكوهش مذاكره با امريكا سخن گفته و آن را مشروط به تغيير رفتار و معذرت خواهي امريكا بابت رفتار گذشته‌اش كردند. برخي مانند علي‌اكبر صالحي، وزير امور خارجه نيز با اشاره به مذاكراتي كه در گذشته با امريكا بر سر عراق و افغانستان در جريان بود، تاكيد كردند تصميم‌گيري درباره مذاكره با امريكا بر عهده رهبري است.

اينك با وجود پالس‌هاي مبهمي كه از تهران ارسال مي‌شود، به نظر مي‌رسد امريكا قصد دارد با وضوح بيشتر حتي ميانجي مذاكره با ايران را نيز به طور علني معرفي كند. اسنيپ با اشاره به اينكه امريكا خواستار روابط بهتر با ايران است، مي‌گويد، در حال حاضر بي‌اعتمادي‌هاي زيادي بين دو كشور وجود دارد و اين براي هر دو بهتر خواهد بود كه بتوانند بي‌اعتمادي‌ها را از بين ببرند. وي كه در يك كنفرانس خبري در سفارت امريكا در مسقط سخن مي‌گفت، بر نقش عمان به عنوان شريك قابل اعتماد امريكا تاكيد كرد و گفت: روابط عمان با ايران بسيار خوب است و كانال عمان براي امريكا بسيار اهميت دارد.



ميانجي آزادي زندانيان

گزارش‌ها حاكي از آن است كه در يك دهه اخير، عمان دست‌كم در سه مورد نقش محوري در حل مجادله‌هاي ايران و امريكا داشته است. خبرگزاري فرانسه سال گذشته به نقل از اسناد ويكي ليكس گزارش داد، پادشاه عمان در آزادي ملوانان انگليسي در ايران در سال 2007 نقش داشته است. دولت ايران در فروردين 1386، 15 ملوان نظامي انگليسي را به اتهام ورود غيرمجاز به آب‌هاي ايران بازداشت كرد. اين ملوانان 14 روز بعد در حالي كه لباس‌هايي نو و متحدالشكل بر تن داشتند و بسته‌هايي شامل هداياي رياست‌جمهوري در دست‌شان بود، آزاد شدند. گفته مي‌شود سلطان قابوس، پادشاه عمان نقش مهمي در ميانجيگري بين تهران و واشنگتن ايفا كرده زمينه‌ساز آزادي ملوانان انگليسي شده است.

از سوي ديگر دو سال قبل، سلطان قابوس در آزادي سه شهروند امريكايي بازداشت‌شده در ايران، اقدام به ميانجيگري كرده بود. سلطان قابوس همچنين وثيقه 5/1 ميليارد توماني اين شهروندان امريكايي متهم به جاسوسي را نيز پرداخت كرد و براي بازگرداندن آنها از ايران يك هواپيماي اختصاصي به تهران فرستاد.

در مردادماه سال جاري نيز يك سخنگوي وزارت امور خارجه عمان از دولت امريكا براي آزادي شهرزاد ميرقلي‌خان «به دلايل بشردوستانه و پيرو تلاش‌هاي عمان» تشكر كرد. ميرقلي‌خان در سال 2007 به اتهام دست داشتن در صادرات سلاح به ايران درامريكا زنداني شد و ميانجيگري عمان به آزادي وي در مردادماه سال جاري كمك زيادي كرد. شهرزاد در جمع اعضاي خانواده‌اش در فرودگاه مسقط از سلطان بن قابوس براي ميانجيگري در زمينه آزادي‌اش تشكر كرد.



عمان در نقش حافظ
اما در تابستان سال جاري بر روابط حسنه تهران و مسقط مهر تاييد ديگري زده شد. علي‌اكبر صالحي، وزير امور خارجه ايران اعلام كرد با توجه به تعطيلي سفارت ايران در لندن، از اين پس عمان حافظ منافع ايران در انگيس خواهد بود. به دنبال حمله گروهي از معترضان به سفارت انگليس در تهران در پاييز سال گذشته، انگليس نيز به ديپلمات‌هاي ايراني فرصتي 48 ساعته داد تا خاك اين كشور را ترك كنند. به اين ترتيب تا چند ماه سرنوشت روابط ديپلماتيك تهران و لندن مشخص نبود تا اينكه عمان به عنوان حافظ منافع ايران و سوئد به عنوان حافظ منافع انگليس معرفي شد.

اين در حالي است كه معمولا نقش حافظ منافع به كشوري واگذار مي‌شود كه روابطي خوب با دو طرف داشته باشد. همان‌گونه كه درباره ايران و امريكا، در سه دهه گذشته سويس حافظ منافع امريكا در ايران به شمار مي‌رود.



:: موضوعات مرتبط: , , ,
:: برچسب‌ها: مذاکره امریکا با ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 دی 1391 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد